عمده دلایل رکود در شهرک های صنعتی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نبود بازار فروش را از جمله دلائل اصلی رکود واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست و بر لزوم توجه جدی به این حوزه تأکید کرد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نبود بازار فروش را از جمله دلائل اصلی رکود واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست و بر لزوم توجه جدی به این حوزه تأکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، یحیی آل‌اسحاق در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که عمده واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند، افزود: این شهرک‌ها در اشتغال‌افزایی، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و مواردی از این دست بسیار نقش‌آفرینند.

وی همچنین با اعلام اینکه کالا امروز با توجه به تنگناهای شدید مالی، بیمه‌ای، مالیاتی، صادراتی و غیره با سختی هرچه تمامتر در کشور تولید می‌شود، اظهار داشـت: نبود بازار فروش محصولات از دغدغه اساسی تولیدکنندگان و صنعتگران به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران گفت: علاوه بر این محصولات تولیدی شهرک‌های صنعتی کشور با مشکل جدی در حوزه صادرات مواجه هستند.

وی در ادامه افزود: حضور مؤثر واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی ضمن جبران عدم وجود تقاضا در بازارهای داخلی می‌توانند قدرت ارزآوری و اشتغال‌زایی بالایی برای کشور داشته باشند.

آل‌اسحاق لازمه ورود کالاهای داخلی به بازارهای جهانی را آموزش، کیفیت، رقابت‌پذیری، قیمت مناسب، بازاریابی و غیره برشمرد و اظهار داشت: تقویت صادرات از جمله راه‌های نجات کشور از رکود اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ماهیت صادرات ارزآوری و تولید ثروت برای کشور است، گفت: شکوفایی بیشتر این حوزه توجه و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی را می‌طلبد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه قاچاق را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید دانست و تأکید کرد: مبارزه قاطعانه و عملی با قاچاق در تقویت تولید داخلی بسیار اهمیت دارد و کلید رفع مشکلات اقتصادی مردم و همچنین رونق تولید وطنی است.

وی یادآورشد: مشکلات اقتصادی مردم و تولید کنندگان با حرف رفع نخواهد شد بلکه اقدام و ابتکار عمل جدی را می‌طلبد.

کد خبر 20929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =