ارتقای کیفیت لزوما نباید منجر به افزایش قیمت کالا شود

سید محمود نوابی گفت: در صورتی که کالایی ارتقا کیفیت یابد ،خدمات بهتری ارائه دهد و نوآوری داشته باشد لزوما نباید افزایش قیمت هم صورت گیرد

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در صورتی که کالایی ارتقا کیفیت یابد ،خدمات بهتری ارائه دهد و نوآوری داشته باشد لزوما نباید افزایش قیمت هم صورت گیرد. سید محمود نوابی روز سه شنبه در همایش ملی کیفیت که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: همایش های این چنینی نباید نظیر انتخابات باشد که پس از پایان همایش همه چیز تا سال آتی فراموش شود.
وی اظهار داشت: چنین همایش هایی باید دبیرخانه دائمی داشته باشد و ضروری است که نتایج همایش های اول و دوم کیفیت بررسی شود. نوابی گفت: کیفیت دامنه گسترده ای دارد و همه موارد (رعایت استاندارد،شاخص ها و مولفه ها)زیر چتر کیفیت قرار می گیرند. 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: برای ارتقا کفیت فقط تولید کننده نباید پاسخگو باشد.وی درباره تعیین قیمت کالا گفت :با آزاد سازی قیمت ها موافقم اما با رها سازی قیمت ها موافق نیستم. 
نوابی با انتقاد از اینکه برخی فروشگاه ها اعلام می کنند که پس از فروش کالا ،پس گرفته نمی شود ،اظهار داشت:چنین جمله ای به این معناست که کالای ما بی کیفیت است. 
وی گفت: در کشورهای غربی خسارت پرداخت اعتماد رایج است و هزینه اش را می پردازد. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فروشگاه ها وقتی که می نویسند پس از فروش ،پس گرفته نمی شود توهین به مصرف کننده می کنند ،امروز انتظار داریم اگر به تولید داخلی اطمینان داریم اعلام کنیم که در صورت مشکل کالا را پس می گیریم.
وی افزود: قانون حمایت از مصرف کننده که سال 88 تصویب شده است ،قانون خوبی بود که باید اجرایی شود.نوابی گفت: در ماده چهارم و پنجم این قانون آمده است که قیمت و همچنین رتبه کالا به لحاظ کیفیت به مصرف کننده اعلام شود. 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: نباید با تبلیغات گمراه کننده برای کالاها، مصرف کننده را به خطا بیاندازیم. 
وی در خاتمه گفت: متاسفانه هزینه های شهرداری برای تبلیغ کالای ایرانی در حالیکه حمایت از تولید ملی باید صورت گیرد بالا است. در این مراسم از چند تولید کننده ملی تقدیر شد. 

کد خبر 20967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =