بند های مظلوم برنامه ششم توسعه/سهم حمل و نقل ریلی بیش از ۵ میلیارد

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: برنامه ششم توسعه برای پیش برد اهداف اقتصادی و پیشرفت کشور در بخش حمل و نقل طرح هایی در نظر گرفته اما به بند های آن توجه نمی شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سعید محمد زاده گفت: بند 24 و 25 برنامه ششم توسعه به پیش برد حمل  نقل ریلی اشاره شده و این اهمیت موضوع را نشان می دهد اما تا کنون به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به مزیت های حمل بار و مسافر از طریق خطوط ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای گفت: حمل بار و مسافر از طریق خطوط ریلی و راه آهن آنقدر بدیهی است که وقتی این بار از روی جاده به سمت ریل می آید مصرف سوخت آن یک هفتم می شود و حتی درصورت برقی شدن ریل مصرف سوخت آن کمتر ازاین هم می شود.

مدیرعامل راه آهن کشور با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ بین آسیای جنوب شرقی و هند و اروپا حجم تبادل و جابه جایی کالا ۵۳ میلیارد دلار و سهم حمل و نقل ریلی از این عدد و رقم بالغ بر پنج میلیارد دلار بود، اضافه کرد: درآمد کشور از فروش نفت ۵.۵ میلیارد دلار بوده است و  اگر می خواهیم از این رقم سهمی داشته باشیم باید بتوانیم آن را به روی ریل آوریم.

اگزیم نیوز گزارش می دهد، این اظهارات در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل راه آهن سراسر کشور در سالن جلسات راه آهن جنوب در اهواز مطرح شد.

کد خبر 20986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =