اروپا به دنبال همكاري با ايران

مذاکرات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش مناسبات گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت در بروکسل آغاز شده است

مذاکرات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش مناسبات گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت در بروکسل آغاز شده است. این مذاکرات میان رییس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک و مالیات اتحادیه اروپا صورت گرفت و دو طرف در خصوص جزییات گسترش همکاری‌های گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت بحث و تبادل نظر کردند.

پیگیری مذاکرات انجام شده در خصوص مبادله موافقت‌نامه همکاری‌های متقابل اداری در امور گمرکی میان ایران و اتحادیه اروپا با توجه به اعزام هیاتی از اتحادیه اروپا در سال گذشته به کشورمان از دیگر محورهای این مذاکرات بود و دو طرف اعلام کردند که اراده کامل برای توسعه مناسبات گمرکی وجود دارد و فضای حاکم بر این همکاری‌ها بسیار مثبت است.

مهم‌ترین محورهای مذاکرات انجام شده شامل بررسی نحوه تبادل الکترونیکی اطلاعات، موضوع فعالان اقتصادی مجاز، همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، همکاری‌های مشترک در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تخلفات گمرکی بود و طرفین بر اجرای هرچه سریعتر جهت طی مراحل تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای لازم برای امضا و مبادله موافقتنامه‌های گمرکی تاکید کردند.

دیدار مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران با مدیران ارشد امور گمرکی اتحادیه اروپا در بلژیک انجام شد و در ملاقات مذکور، مدیران بخش‌های مختلف گمرک و مالیات اتحادیه اروپا شرکت داشتند.

کد خبر 20998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =