استارت جذب سالانه ۶۰ ميليارد دلار سرمايه خارجي

هادي قوامي گفت: جذب سالانه ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی و هدفگذاری شده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سالانه 60 میلیارد دلار سرمایه خارجی در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی و هدفگذاری شده است. هادی قوامی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: برای رسیدن به رشد هشت درصدی که در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده، به سرمایه گذاری خارجی به میزان 60 میلیارد دلار در سال نیازمندیم. 
وی با بیان اینکه پس از برجام، اتفاقات خوب در زمینه سرمایه گذاری افتاده است ، افزود: شاهد افزایش رفت و آمدها و حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور هستیم. 
وی به کسب رتبه نخست صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور توسط خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: 30 درصد از مجوزهای سرمایه گذاری خارجی که در سال گذشته در کشور صادر شده مربوط به خراسان شمالی است و در صورتی که دست کم 30 تا 40 درصد از این مجوزهای صادر شده عملیاتی شود، کمک شایانی به توسعه استان خواهد کرد. 
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذارن خارجی و جذب سرمایه های خارجی رقم چشمگیری از محل مالیات بر ارزش افزوده به استان تزریق می شود که شهرداری ها و دهیاری ها می توانند از این اعتبارات منتفع شوند. 

هدفگذاری برای جذب 110 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان 


رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان شمالی نیز در این نشست به برنامه ریزی برای جذب 110 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان طی سال 96 اشاره کرد و گفت: تدوین نقشه سرمایه گذاری و بروز رسانی مرکز سرمایه گذاری از برنامه های پیش بینی شده در سال 96 است.
رضا بهمن پور اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، ستاد سرمایه گذاری استان 10 مصوبه داشت که هفت مورد آنها به نفع سرمایه گذار بوده و حکم صادر شده در 2 مورد نیز به نفع دستگاه های اجرایی بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز از 63 مصوبه این ستاد، 48 مورد رای به نفع سرمایه گذار صادر شد و 6 مورد نیز به نفع دستگاه های اجرایی بوده است. 
این مسئول تصریح کرد: 9 مورد سرمایه گذاری نیز نیاز به بررسی و کارشناسی بیشتر دارد که در دست پیگیری است. 
در این نشست تامین 710 میلیون ریال اعتبار برای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مصوب شد و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تامین آن موافقت کردند.

کد خبر 21024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =