حضور اتاق تهران در هاب ‌مالی جهان

یک تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران و شرکت بازرگانی پتروشیمی به منظور کمک به جلب سرمایه‌گذاری و فاینانس‌‌های خارجی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش‌ خصوصی در داخل ایران، به امضا رسید

مراسم امضای این تفاهم‌نامه با حضور رییس اتاق تهران، رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران و مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی لندن صورت گرفت و مسعود خوانساری، فریال مستوفی، مهدی شریفی نیک‌نفس و عیسی مشایخ پای این تفاهم‌نامه را امضا زدند.

فریال مستوفی، رییس مرکز خدمات ‌سرمایه‌گذاری اتاق تهران درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های مشترکی میان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران و شرکت بازرگانی پتروشیمی لندن در حوزه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) فاینانس، مبادلات بانکی و معرفی پتانسیل‌های ایران در اروپا به انجام خواهد رسید.

وی افزود: بر این اساس، مقرر شده است که شرکت بازرگانی پتروشیمی، بخشی از دفتر خود را در لندن برای فعالیت به اتاق تهران اختصاص دهد. بر این اساس، نخستین دفتر مشاوره ‌سرمایه‌گذاری ایران در انگلیس تاسیس ‌می‌شود که فعالیت‌های آن کل اروپا را پوشش خواهد داد.

 مستوفی در مورد نحوه شکل‌گیری این همکاری گفت: چندی پیش باخبر شدیم که یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای به نام ارنست اند یانگ (ERNEST &YANG) و شرکت بازرگانی پتروشیمی مذاکراتی با یکدیگر داشته‌اند و شرکت بازرگانی پتروشیمی پروژه‌ای برای بررسی حساب‌هایشان به این موسسه مشاوره‌ای واگذار کرده است. زمانی که مطلع شدند مرکزی در اتاق تهران به مشاوره ‌سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است، علاقمند شدند همکاری مشترکی در زمینه جلب ‌سرمایه‌گذاری و فاینانس در همه حوزه‌های صنعتی اعم از صنعت پتروشیمی صورت گیرد و به این ترتیب همکاری شکل گرفت.

او ادامه داد: هدف اصلی ما این است که مرکز خدمات ‌سرمایه‌گذاری ایران در لندن به ‌هاب ارائه خدمات ‌سرمایه‌گذاری ایران در اروپا تبدیل شود.

مستوفی با اشاره به اهدافی که با امضای تفاهمنامه مذکور دنبال ‌می‌شود، گفت: هدف، همکاری طرفین برای ایجاد یک چارچوب است که در آن، خدمات و تسهیلاتی برای ارتقای ‌سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت میان ایران و اروپا فراهم شده و مسایل حوزه مالی نیز برطرف شود.

بر اساس این تفاهمنامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران متعهد ‌می‌شود که نسبت به شناسایی و معرفی شرکت‌های ایرانی که به ‌سرمایه‌گذاری مشترک علاقمند هستند، اقدام کند. همچنین کمک به شرکت‌های ایرانی برای بهره‌گیری از امکان فاینانس از طریق موسسات اعتباری بیمه صادراتی و مالی، ایجاد ارتباط میان بانک‌های بین‌المللی به منظور تسهیل گشایش فاینانس برای شرکت‌های ایرانی، ارائه خدمات مشاوره با کمک موسسات بین‌المللی معتبر و برگزاری نشست‌های مذاکره مستقیم میان گروه‌های صنعتی و بازرگانی از دیگر تعهدات مرکز خدمات ‌سرمایه‌گذاری ایران در این تفاهمنامه است.

 شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز به موجب این تفاهمنامه خود را مکلف ‌می‌داند که نسبت به ایجاد ساز و کاری برای شرکت‌های ایرانی برای گشایش فاینانس، ایجاد ارتباط میان صنایع عمده و بزرگ ایران و همچنین ارائه خدمات مشاوره با کمک موسسات بین‌المللی معتبر اقدام کند.

مهدی شریفی نیک‌نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در نشست امضای این تفاهم‌نامه با توضیح اینکه امکان همکاری‌های بانکی با کشورهای اروپایی هنوز میسر نشده است، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان نسبت به تامین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز صنایع کشور اقدام کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه لندن به عنوان هاب مالی جهان شناخته می‌شود، افزود: طبق این تفاهم‌نامه همکاری، در محل ساختمان شرکت بازرگانی پتروشیمی لندن، دفتر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران ایجاد خواهد شد.

شرکت بازرگانی پتروشیمی لندن در سال 1992 در لندن تاسیس شده است و بر اساس اطلاعات مندرج روز وب‌سایت این شرکت، عمدتا در حوزه تامین منابع مالی و تامین تجهیزات و قطعات و مواد شیمیایی مورد نیاز پروژه ها و مجتمع های پتروشیمی فعالیت می‌کند.

 
کد خبر 21033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =