عبور توسعه از مسیر سازمان های توسعه ای

منصور معظمی وجود سازمان های توسعه ای را نیاز کشور دانست و افزود: ایدرو دیروز دولت ‌محور بود، اما امروز نقش حمایتی دارد‌

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از پایگاه خبری ایدرو، منصور معظمی همزمان با پنجاه سالگی این سازمان، گفت: این سازمان در سال 1346 براساس یک اندیشه بزرگ و شرایط خاص کشور تشکیل ‌شد که آن روز تفکر حرکت به سمت صنعتی شدن کشور بود.
به گفته معظمی، اگر نگاهی به صنایع سنگین مانند هپکو، ماشین‌ساز‌ی‌ها، تراکتورسازی‌ها و … داشته باشیم، می بینیم همه این صنایع را ایدرو ایجاد کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تفکر شکل‌گیری صنعتی شدن با این اقدام سازمان گسترش انجام شده است، افزود: این سازمان از ثبات مدیریتی برخوردار است؛ در زمان پیش از انقلاب نیز ثبات مدیریتی داشت و در آن سال‌ها خوب راهبری شد. در نتیجه هر‌جا ثبات مدیریتی حاکم باشد، آثار مثبت نیز دیده می شود.
معظمی درباره ضرورت وجود سازمانی مانند ایدرو در کشور گفت: بخش خصوصی به ظرفیت‌های لازم نرسیده است، اما ظرفیت‌هایی وجود دارد که این بخش علاقه‌مند به حضور در آنهاست از این رو در شرایط فعلی، وجود سازمان‌های توسعه‌ای یک نیاز تلقی می شود.
معظمی افزود: آنچه ایدرو را از دیگر سازمان های توسعه ای متمایز می کند، تداوم خدمات و فعالیت ها در همه شرایط و عرصه های مختلف است.
وی ادامه داد: حتی در زمان تحریم ها، ایدرو فعالیت های خود را متوقف نکرد و امروز به برکت برجام شرایط برای توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شده و بار دیگر می توان درخشش ایدور را در عرصه های مختلف اقتصادی مشاهده کرد.

کد خبر 21074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =