ارز تک نرخی مناسب با عمده صنایع است

محمد کفاش پنجه شاهی معتقد است: تک نرخی شدن ارز می تواند هم مفید و مضر واقع شود اما در مجموع مناسب و سازگار با عمده صنایع کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز، مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در رابطه با رونق بازار سرمایه گفت: تک نرخی شدن ارز تاثییر های متفاوتی از جمله اثری زیادن ده  به برخی از کالا ها که ارز مبادله ایی استقاده می کنند دارد و همچنین نتیجه ایی سودده بر پالایشگاه ها و غیره دارد که در مجموع نتیجه کلی این عمل را می توانیم مفید و اثر گذاری مثبت در عمده صنایع برشمارد.

پنجه شاهی با اشاره به بازار سرمایه (سنا) گفت: عامل اصلی افزایش مشارکت وابسته به افزایش اعتماد سرمایه گذاران و کاهش نرخ سود بانکی است اما با اعلام نرخ سود جدیدی بانک ها همچون گذشته مشتری های خود را حفظ می کنند و حتی سود بیشتری هم به آنها پرداخت می کنند و تا زمانی که کاهش سود بانکی به طور جدی پیگیری نشود امکان تحول بازار سرمایه نیست.

مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام افزود: راه کار های خوبی برای توسعه بازار سرمایه وجود دارد که از جمله آن می توان مدیریت صحیح نقدینگی تزریق شده به بازار را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ریسک های سیاسی و اثر مثبت ناشی از آن بر بازار هنگامی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود، رشد قابل ملاحظه ایی را نصیب سرمایه گذاران می کند و می‌تواند سرمایه گذاری‌ها را به سمت بورس هدایت کند.

پنجه شاهی در پایان سخنان خود گفت: ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش تامین مالی محدود است و به طور کلی تنوع در ابزارهای بدهی برای برطرف کردن انواع نیازها می تواند راهکار موثری واقع شود.

کد خبر 21100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =