زمینه های مشترک همکاری ایران و لوکزامبورگ

ژانو ارپلدینگ با بیان اینکه ایران و لوکزامبورگ در زمینه خودروسازی هم می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند، افزود: در زمینه کشاورزی نیز لوکزامبورگ در پی یافتن شرکای تجاری است

مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ در همایش تجاری ایران و لوکزامبورگ که مدیریت آن را نیز بر عهده داشت افزود: لوکزامبورگ در زمینه مالی بسیار فعال است و این امر یکی از مزیت‌های برجسته و مهم تعامل اقتصادی لوکزامبورگ با جهان به شمار می‌رود.
ژانو ارپلدینگ با بیان اینکه ایران و لوکزامبورگ در زمینه خودروسازی هم می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند، افزود: در زمینه کشاورزی نیز لوکزامبورگ در پی یافتن شرکای تجاری است.
وی ادامه داد: در حوزه فضایی و مدیریت آب و انرژی نیز در پی یافتن شریک تجاری هستیم ضمن آنکه در لجستیک نیز پتانسیل بالایی داریم.
ارپلدینگ ادامه داد: ایران و لوکزامبورگ می‌توانند شرکای تجاری خوبی باشند.
وی گفت: خطوط هوایی زیادی از جهان در فرودگاه لوکزامبورگ حضور دارند و در مناسبات تجاری محدودیتی نداریم.
وی با تشکر از سفیر و هیات تجاری بلندپایه ایرانی گفت: حضور در بازار ایران برای فعالان اقتصادی لوکزامبورگ بسیار مهم است.
مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ تاکید کرد: برخی کشورها تصویری از ایران ارایه می‌دهند که واقعیت ندارد و هرکدام از همکاران من که برای مذاکرات اقتصادی به ایران سفر کردند، کاملا تایید می‌کنند که آن تصویری که برخی‌ها در مورد ایران ارایه می‌دهند صحت ندارد.
ارپلدینگ گفت: بدون تردید ورود سرمایه گذاران به ایران رفتارها را با این کشور سنجیده‌تر خواهد ساخت.
وی با اشاره به مشکلات بانکی و مالی بر سر راه همکاری ایران و اروپا گفت: ما به عنوان اتاق بازرگانی به دنبال راه حل برای این موضوع از طریق مذاکره هستیم.
وی از تشویق اتاق بازرگانی لوکزامبورگ برای ورود سرمایه گذاران به بازار ایران خبر داد و گفت: اگر چه بانک‌ها در خصوص ایران محتاطانه گام بر می‌دارند اما ما به عنوان سرمایه‌گذار و شرکای تجاری نباید معطل بمانیم و باید از یک جا کار را شروع کنیم.
مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ با بیان اینکه اگر بانک‌ها سختگیری می‌کنند ما باید به دنبال حل این مساله باشیم، افزود: اتاق بازرگانی اگرچه نفوذی روی این نهادها ندارد اما همیشه در حال مذاکره و پیشنهاد به آنها درباره ایران هستیم. به تصمیم‌گیران پولی و بانکی هم اعلام کردیم که خطرات و ریسک ایران کم است و مشکلی از این نظر وجود ندارد. ضمن اینکه به آنها راه حل می‌دهیم تا گام‌های مثبتی برای حل این مشکلات بردارند.
وی گفت: اتاق بازرگانی لوکزامبورگ تلاش خود را برای حل مسایل بانکی و مراودات با ایران قطع نمی‌کند و همچنان این روش را ادامه می‌دهد و پیگیری می‌کند.
ارپلدینگ اظهار داشت: ما امیدواریم از اولین کشورهایی باشیم که از فرصت های اقتصادی موجود در ایران بهره مند شویم.
مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ افزود: فعالان اقتصادی لوکزامبورگ با دستان باز از مراوده اقتصادی با ایران استقبال می کنند.
وی افزود: برای مراودات تجاری به دنبال تسهیل صدور روادید هستیم و اقداماتی را
انجام خواهیم داد.
ارپلدینگ ادامه داد: ما قطعا فقط به دنبال صادرات به ایران نیستیم بلکه در پی شریک و مراودات تجاری مشترک، عرضه و تقاضای متقابل و سودآوری دو طرفه هستیم.

 
کد خبر 21130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =