حد مجاز فعاليت چين در قشم

حميدرضا مومني با اشاره به اینکه تقاضای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در قشم بسیار وسیع بود، گفت: اما ما آنها را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های پوشاک، مبلمان، ایرلاین‌، نفت و گاز محدود کرده‌ایم

حمیدرضا مؤمنی در مورد نتیجه درخواست‌ چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در قشم گفت: پس از اینکه هیئتی از چین برای درخواست سرمایه‌گذاری در قشم به ایران آمد، متقابلا هیئتی از ایران به چین سفر کرد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در قشم مذاکرات خوبی انجام شده است، افزود: انتظارات آنها برای سرمایه‌گذاری در قشم بسیار زیاد است که ما دامنه انتظارات آنها را محدود کردیم. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌‌گذاری برای چینی‌ها را بر حسب نیاز منطقه به سرمایه‌گذاری در حوزه پوشاک، مبلمان، ایرلاین، نفت و گاز محدود کرده‌ایم، گفت: از آنها خواسته‌ایم، تا برای هر کدام از این بخش‌ها یک پروژه تعریف کنند، تا بعد این پروژه‌ها عملیاتی شود. 

مؤمنی بیان داشت: اخیرا هم توافق‌نامه‌ای بین ایرانی‌ها و چینی‌ها منعقد شده است و از آنها خواسته‌ شد تا براساس توافق‌نامه کار محدود و عملیاتی شود که فکر می‌کنم امسال به نتایجی دست یابیم. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری چینی‌ها در قشم هنوز قابل پیش‌بینی نیست، گفت: چینی‌ها برای سرمایه گذاری‌ به دنبال مزیت‌ها هستند و برای هر نوع سرمایه‌گذاری در قشم ابراز علاقه مندی کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه چینی‌ها علاقه مند به سرمایه‌گذاری در بخش فولاد هستند، بیان داشت: در این زمینه هم با چینی‌ها کار مشترک در حال انجام است. 

مؤمنی اظهار داشت: اگر ساخت پل خلیج فارس به چینی‌ها واگذار شود قطعا برای سرمایه‌گذاری در بخش فولاد هم وارد عمل می‌شوند، زیرا ساخت پل زمانی می‌تواند اقتصادی باشد که سالانه 15 میلیون تن بار از روی آن عبور کند و فولاد می‌تواند چنین مأموریتی را انجام دهد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه دیدگاه ما نسبت به سرمایه‌گذاری چینی‌ها مثبت است، گفت: شرایط را برای سرمایه‌گذاری‌ آنها مهیا می‌کنیم.

کد خبر 21151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =