بازار فولاد اروپا در محاق

کمیسیون اتحادیه اروپا بر روی واردات شرکت فولاد مبارکه ایران تعرفه ۲۳ درصدی اعمال کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا تعرفه‌های ضد دامپینگ برای واردات کلاف‌های رولی گرم از ایران، روسیه، اوکراین و برزیل اعمال کرد.

بر اساس اسنادی که به رویت پلاتز رسیده است این تعرفه‌ها در محدوده 5.3 درصد تا 33 درصد است و تعرفه واردات فولاد از شرکت فولاد مبارکه ایران 23 درصد تصویب شده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا ادعا کرده است که این اقدام در پی اقدامات دامپینگی این کشورها صورت می‌گیرد که به دنبال این هستند تا با صادرات فولاد ارزان‌قیمت، بازار را در دست بگیرند، در حقیقت این اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا از نظر آنها اقدام ضد دامپینگی علیه این کشورها است.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که صربستان به دلیل صادراتش به اتحادیه اروپا و به دلیل اینکه حجم دامپینگ این کشور بسیار کم و قابل اغماض بوده، از فهرست اعمال تعرفه حذف می‌شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که قیمت هر تن فولاد وارداتی را 472.27 یورو در نظر بگیرد که البته قرار است بعد از یک دوره بررسی، قیمت فولاد خام افزایش یابد و از نظر این کمیسیون در شرایط فعلی این بهترین قیمت محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش پلاتز کمیسیون اتحادیه اروپا واردات از برزیل و روسیه را که قرارداد آن در 7 ژاویه 2017 منعقد شد مشمول این تعرفه نمی‌شود و اعمال تعرفه فعلی برای این کشورها عطف به‌ماسبق نخواهد شد .

 

منبع: فارس

کد خبر 21165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =