سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند رونمایی شد

سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند با هدف جلوگیری از تخلف در این حوزه امروز در محل اتاق تعاون ایران رونمایی شد

محمد کریمی عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند،گفت: کارت بازرگانی برای تجار و تعاونگران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در امر صادرات و واردات می تواند نقش ارزنده ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن امور از برنامه های دولت یازدهم است، گفت: هیات رئیسه اتاق تعاون ایران در راستای سالی که بنام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده است به راه اندازی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی برای تعاونگران اقدام کرده است.
کریمی با بیان اینکه تخلف در امر بازرگانی زیاد رخ می دهد، افزود: صدور این کارت مانع بسیاری از تخلف ها خواهد شد.
وی ثمره تعامل اتاق های بازرگانی و تعاون را ایجاد سامانه یکپارچه کارت بازرگانی عنوان کرد و یادآور شد: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند ، یکی از پروژه های موفق ملی درحوزه بازرگانی کشوراست که هم اکنون درسراسر کشور در حال بهره برداری است.
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، این سامانه براساس امضای تفاهم نامه سه جانبه میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با وزارت صنعت،معدن و تجارت و اتاق تعاون ایران، در سراسر کشور رسمیت یافت. 
کریمی در ادامه اظهار داشت: راه اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تعاون ایران باتوجه به حساسیت های امنیتی و سهولت در روند صادرات و واردات کالا و راحتی بازرگانان از ابتدای مهرماه سال 1395 با همکاری واحد سامانه کارت هوشمند اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز بکار کرد که در ابتدا دریافت سیستمی گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه روند اجرایی صدور و چاپ کارت جهت اتاق های کشور بوقوع پیوست. 
وی فعالیت های انجام شده در اصلاح ساختار سامانه کارت هوشمند بازرگانی را بررسی پرونده ها و ایجاد فایل های الکترونیکی، ایجاد بانک اطلاعاتی اعضا و کدگذاری پرونده ها، ایجاد حساب کاربری و راه اندازی ارتباط سیستمی با کاربران اتاق های کشور، بروز رسانی و تکمیل فرم های صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت، بروزرسانی پرونده کاربران اتاق های کشور ،برگزاری 2 مرحله آموزش مالی و آشنایی با سامانه کارت هوشمند بازرگانی جهت اتاقها عنوان کرد.
وی با توضیح چگونگی ورود به سامانه کارت هوشمند گفت: بازرگانانی که برای نخستین بار می خواهند کارت عضویت و بازرگانی دریافت کنند باید از طریق سایت http://cscs.ir وارد شده و درخواست کارت بازرگانی و عضویت کنند. 
وی ادامه داد: پس از ورود، اطلاعات نام کاربری به همراه کلمه عبور به تلفن همراه بازرگان پیامک می شود سپس بازرگان می تواند با وارد کردن کد کاربری به سامانه وارد شود. 

کد خبر 21173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =