عرضه گندم در بورس کالا ریسک قاچاق را به صفر می‌رساند

غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه با عرضه گندم در بورس کالای ایران ریسک قاچاق این محصول را به صفر می رساند گفت: با عرضه گندم در بورس کالا تضمین سلامت بازاریابی و معاملات به کشاورز داده می‌شود تا با حذف دست دلالان، این محصول با قیمت واقعی کشف و عرضه شود

غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به عرضه گندم در قالب سیاست قیمت تضمینی در بورس کالای ایران گفت: بورس کالای تنها نقطه‌ای است که می‌توان قیمت را بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا، کشف و معامله کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: متاسفانه در کشور با مشکل کشف قیمت صحیح رو به رو هستیم و از دلایلی که دلالان به معاملات محصولات کشاورزی و سایر اقلام ورود می‌کنند و شاهد قاچاق و رانت در این محصولات هستیم،  نبود قیمت‌گذاری رسمی است.

وی با تاکید بر اینکه نقش بورس کالا کشف قیمت واقعی محصولات است تصریح کرد: هر محصول استراتژیک کشاورزی که کشف قیمت واقعی نشود و عرضه آن از مبادی قانونی صورت نگیرد، قطعا فسادی در آن ایجاد خواهد شد؛ بنابراین به طور یقین عرضه محصولات کشاورزی به خصوص گندم در بورس کالای ایران می‌تواند به کشف واقعی قیمت منجر شود. بعلاوه این که با این کار دیگر شاهد حضور دلالان در این بخش نخواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: با ورود گندم به بورس کالا هم به کشف قیمت واقعی این محصول کمک کردیم و هم جلوی قاچاق را گرفته‌ایم، بنابراین عرضه گندم در بورس کالا در کنار پرداخت سریع وجه محصولات به کشاورزان، موجب قطع دست دلالان از چرخه خرید، فروش و توزیع محصولات کشاورزی شده و موجب شفافیت قیمت می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه عرضه گندم در بورس کالا ریسک قاچاق این محصول را به صفر می‌رساند، گفت: به طور یقین با ورود کالاهای استراتژیک از جمله گندم به بورس کالا، تضمین سلامت بازاریابی به کشاورز داده می‌شود تا با حذف دست دلالان، این محصول با قیمت واقعی به فروش برسد.

وی تاکید کرد: عرضه گندم در قالب سیاست قیمت تضمینی باعث می شود تا این محصول مهم و استراتژیک در فضایی شفاف مورد معامله قرار گرفته و در نهایت به سمت واقعی شدن قیمت این محصول حرکت کنیم به طوری که دیگر کشاورزان نگران ارزان ‌فروشی محصولات خود نباشند.

 

منبع: تسنيم

کد خبر 21175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =