راه‌اندازی خط مسافری چابهار-مسقط ‌با شناورهای ایرانی

محمد راستاد گفت: در حال مذاکره هستیم، تا با ترغیب بخش خصوصی داخلی، بتوانیم مجدداً خط مسافری دریایی چابهار ـ مسقط را با شناورهای ایرانی راه‌اندازی کنیم

محمد راستاد با اشاره به تلاش برای احیای خط دریایی مسافری بندر چابهار اظهار داشت: خط مسافری بین مسقط و چابهار پیش از این برقرار بود و جابه‌جایی مسافران توسط یک فروند کشتی مسافری انجام می‌شد.

وی ادامه داد: اما با توقف فعالیت شناور در این خط مسافری دریایی، هم‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا با ترغیب و تشویق بخش خصوصی داخلی، بتوانیم مجدداً خط مسافری چابهار ـ مسقط را با شناورهای ایرانی راه‌اندازی کنیم. 

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی بندر چابهار، اظهار داشت: شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان حدود 260 هزار نفر جمعیت دارد و ‌از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان  و منطقه مکران و از غرب به بندر کنارک متصل است.

راستاد اضافه کرد: پایانه بین المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری چابهار 3800 مترمربع مساحت دارد و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال احداث شده است؛  این پایانه شامل دو سالن مجزا برای مسافران ورودی و خروجی است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سهولت در تردد تجار و سرمایه‌گذاران بین ایران و کشورهای همسایه و افزایش جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از‌ اهداف راه‌اندازی خط مسافری دریایی در بندر چابهار عنوان کرد و گفت: ارتقاء رفاه و شاخص‌های اجتماعی، ایجاد زیرساخت‌ و بسترهای توسعه صنعت گردشگری‌،‌ ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه‌ از دیگر اهداف توسعه خطوط دریایی در چابهار است‌.

راستاد به اهداف سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: بندر چابهار ظرفیت راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی با بسیاری از کشورهای همسایه‌ دریایی را دارد؛ با توسعه خطوط دریایی مسافربری بین‌المللی در آب‌های عمان از مقصد چابهار، قطعاً در آینده نزدیک شاهد توسعه هر‌چه بیشتر گردشگری دریایی در این منطقه خواهیم بود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تدوین ضوابط و مقررات ایمنی دریایی و تسهیل تردد مردم و شناورهای مسافری را از اولویت‌های این معاونت عنوان کرد و گفت‌: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی کرده است، تا ‌‌تا سهم جابه‌جایی مسافر از طریق دریا افزایش یابد، در این راستا از توسعه ناوگان مسافری دریایی و همچنین راه‎اندازی خطوط جدید حمایت خواهیم کرد.

 

منبع: فارس

 

 

کد خبر 21176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =