حضور موفق صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در ترکمنستان

پروژه‌های شرکت‌های موفق فنی و مهندسی ایرانی در ترکمنستان، تأثیر قابل توجهی بر روابط دو کشور خواهند داشت

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت‌الله خرمالی، رایزن ایران در ترکمنستان درخصوص آثار پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی ایران در این کشور گفت: در حال حاضر پروژه‌های شرکت‌های ایرانی به بهترین نحو در حال اجرا است.

وی در ادامه با تشریح فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی اظهار داشت: شرکت حفاری شمال، پیمانکار شرکت دراگون اویل امارات متحده عربی و فعال در حوزۀ نفتی بخش ترکمنی دریای خزر که در سال گذشته حدود 25میلیون دلار صادرات داشته است، از سال 1394فعالیت خود را آغاز کرده و قرارداد آن تا آگوست 2017 تمدید شده است.

خرمالی با اشاره به احداث پل دوم سرخس-سرخس برروی رودخانه تجن توسط شرکت توچال گفت: عملیات اجرایی پروژه، با ارزش کل حدود 4.3میلیون دلار، به اتمام رسیده است و با بهره‌برداری رسمی این پل که توسط مقامات بلند پایه دو کشور در تابستان سالجاری صورت خواهد گرفت، امکان تردد کامیون‌ها بین دو کشور به هزار دستگاه در روز  افزایش خواهد یافت.

رایزن ایران در ترکمنستان اظهار داشت: پس از پیگیری‌های سفیر ایران در ترکمنستان و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین پروژه در محل سرخس، بردی محمد اف، رئیس جمهور ترکمنستان، نیز با تأکیر بر توانمندی شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی، روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری «عشق‌آباد» و «تهران» را دارای سطح بالایی دانسته و بهره‌برداری از پل جدید سرخس-سرخس را فصل جدیدی را در این زمینه توصیف کرده است.

خرمالی در ادامه، از شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های خودرویی عشق‌آباد یاد کرد که تعداد زیادی اتوبوس وخودروهای سبک وغیره به فروش رسانیده است.

وی در پایان در خصوص خدمات سواپ گاز ترکمنستان، گفت: شرکت ایرانی غدیر، در حال حاضر نسبت به سواپ حدود 6میلیون متر مکعب در روز گاز ترکمنستان به آذربایجان فعالیت می‌نماید که طرف ترکمنی به دنبال توسعه بازار خود به کشور ارمنستان نیز هست.

کد خبر 21177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =