استارت رشد سهم فروشگاه های زنجیره ای

صادقی: فروشگاه‌های زنجیره ای نه تنها مانع از توسعه نیستد بلکه در جهت توسعه گام برداشته اند و لازم است اصناف هم برای ایجاد این فروشگاه ها گام بردارند

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای نه تنها مانع از توسعه نیستد بلکه در جهت توسعه گام برداشته اند و لازم است اصناف هم برای ایجاد این فروشگاه ها گام بردارند. یدالله صادقی افزود: فروشگاه های زنجیره ای با یکپارچه کردن فرایندهای بین تولید و توزیع وکاهش حلقه های زنجیره های مربوط به تولید و توزیع، هم برای بخش تولید در کشور و هم برای مصرف کننده در جهت کاهش قیمت تمام شده مفید هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم فروشگاه‌های زنجیره ای در نظام خرده فروشی کمتر از ۱۰درصد است، تصریح کرد: سهم فروشگاههای زنجیره ای در توسعه توزیع و خدمات کالا در کشور ما به نسبت دیگر کشور پایین تر است.

صادقی با بیان اینکه اصناف نیز باید برای ایجاد فروشگاههای زنجیره ای اصناف گام بردارند، اظهار کرد: برای اینکه واحدهای صنفی هم بتوانند از این نظام بهرمند شوند، پیشنهاد و توصیه ما به اصناف و واحدهای صنفی این بوده که خودشان نسبت به ایجاد شرکت‌ های پیشتبان برای بهرمندی از نظام های فروشگاههای زنجیره ای اقدام کنند و مانند فروشگاههای زنجیره ای که سفارش تولید و خرید را می‌دهند و تمام فعالیت ها یکپارچه را انجام می دهند، اقدام به این کار کنند.

وی افزود: به عنوان مثال اتحادیه خواروبار فروشان و سوپر مارکت داران در تهران می توانند در این راستا شرکت تشکیل دهند و منابع مالی اولیه برای شروع کار را فراهم کنند؛ ضمن اینکه فروشگاههای زنجیره ای به صورت اعتباری کار می کنند و کالا را از تولید کننده دریافت کرده و می فروشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از مزایای اقتصادی فروشگاههای زنجیر ه ای این است که یک چرخه کار واحد را به وجود آورده اند و در دسترس مردم هستند و قیمت تمام شده در این فروشگاه ها برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر است.

صادقی با بیان اینکه نمی توانیم جلوی تکنولوژی و توسعه را بگیریم، افزود: باید سعی کنیم با فرایندهای جدید همراه  و همگام شویم و شرایط ایجاد شده را تبدیل فرصت کنیم و اصناف نیز باید در جهت توسعه کسب وکارهای نوین گام بردارند .

وی اضافه کرد: اصناف برای ایجاد فروشگاه های مختص اصناف متحد شوند و شرکت تشکیل دهند و حتی می‌توانند در قالب قانون فرانشیز تحت قالب شرکت های موجود وام دریافت کنند و کسب وکارشان را توسعه دهند.

صادقی با یادآوری اصلاح قانون نظام صنفی تصریح کرد: اصلاح قانون نظام صنفی در جهت چابک سازی و تقویت بنیه مالی اصناف است و همچنین باعث ارتقاء نقش تصمیم گیری اصناف و همچنین ساده سازی و روان کردن فرایندهای مربوط به کسب وکارخواهد شد.

کد خبر 21182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =