بندر انزلی جان دوباره گرفت

محمدعلی نجفی گفت: بندر انزلی رتبه کمی بین دیگر بنادر دارد و اکنون میزان صادرات آن به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است و پیشرفت چشم گیری داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدعلی نجفی در رابطه رسالت اصلی بنادر گفت: بندر انزلی در بین بنادر و مناطق آزاد ایران کمترین رتبه را دارد و همه پروژه های این منطقه نیمه تمام باقی مانده بود تا بنده به عنوان مشاور اکبر ترکان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد منصوب شدم.

نجفی افزود: پرونده های متعددی از بدهکاری به پیمانکاران بر روی هم تلمبار شده بود. از اینکه امور اداره این منطقه را در دست بگیریم وحشت داشتیم. اما خوشبختانه در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این منطقه انجام شد و توانستیم در بعضی از زمینه ها به رتبه اول بین سایر مناطق آزاد کشور دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری  در 4 سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته، به طوری که اسکله این منطقه که با حضور مرحوم آیت الله هاشمی و رییس جمهوری کلنگ زنی شد فروردین ماه امسال به بهره برداری رسید.

نجفی با بیان اینکه با افزایش صادرات گردشگری منطقه جان گرفت افزود: رقم صادرات کالا از منطقه ازاد انزلی که روزی یک ریال هم نبود همکنون به مرز به 350 میلیون دلار رسیده به گونه ایی که امروزه شاهده آن هستیم که روزانه چند هزار خودرو وارد منطقه می شود و فقط در سال گذشته میزان گردشگران منطقه آزاد انزلی به 4 میلیون نفر رسید. تکمیل مجتمع بندری کاسپین هم می تواند در توسعه منطقه و استان گیلان بسیار تاثیر گذار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین درباره ظرفیت آستارا برای تبدیل به  منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: خوشبختانه پس از 17 سال  اینکه آستارا، منطقه آزاد ویژه اقتصادی شود به تصویب رسید. معتقد هستیم که چمخاله هم ظرفیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد و این موضوع جزو خواسته های مردم استان گیلان از دولت است.

کد خبر 21218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =