رانت تسهیلات برای روسای اتاق بازرگانی وجود ندارد

شافعي گفت: این تعبیر و تفسیر که گفته می شود برخی روسای اتاق های بازرگانی با استفاده از عنوان تسهیلات می گیرند، قابل پذیرش نیست و چنین چیزی وجود ندارد

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دریافت تسهیلات براساس قاعده و قانون جرم نیست، بلکه استفاده از رانت جرم است. غلامحسین شافعی افزود: این تعبیر و تفسیر که گفته می شود برخی روسای اتاق های بازرگانی با استفاده از عنوان تسهیلات می گیرند، قابل پذیرش نیست و چنین چیزی وجود ندارد. 
وی تاکید کرد: این حرف درستی نیست که شخصی به خاطر عنوان تسهیلات بگیرد و در واقع بانک ها به خاطر عنوان افراد، به آنها وام نمی دهند.
وی این پرسش را مطرح ساخت، آیا بانکی هست بدون وثیقه کافی وام بدهد؟ بنده سراغ ندارم ، شاید از ما بهتران ممکن است سراغ داشته باشند. 
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: بانک ها به طور معمول وثیقه محل طرح را نیز برای دریافت تسهیلات قبول ندارند و وثیقه خارج از طرح می خواهند و تمام قواعد و تضمینات کافی برای برگشت تسهیلات را دریافت می کنند، تا مبادا خلافی صورت گیرد. 
شافعی اظهارداشت: روسای اتاق های بازرگانی از فعالان اقتصادی بزرگی هستند، فعالیت های گسترده ای دارند، حجم فعالیت هایشان ایجاب می کند که تسهیلات دریافت کنند و بررسی شد تا خلافی انجام نشود، مگر اینکه افراد از عنوان، رانت و سفارش استفاده کنند و چنانچه اینطور باشد، به اتاق بازرگانی نیز اعلام کنند. 
پیشتر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که برخی رؤسای اتاق های بازررگانی کشور 10 برابر سرمایه گذاری خود در کارت اصلی تسهیلات دریافت کرده اند و از اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته بود یک نفر را متصدی کارت های بازرگانی قرار دهد.
به گفته این نماینده مجلس با کارت های بازرگانی یک بار مصرف یا یک ساله، به طور میانگین 90 برابر کارت های بازرگانی که تمدید می شود، کالا وارد کشور شده است.

 

منبع: ايرنا

کد خبر 21267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =