بهمن ماه شركت هاي برتر ايران معرفي مي شوند

سازمان مديريت صنعتي بيستمين دوره رتبه بندي شركت هاي برتر ايران را در بهن ماه سال جاري برگزار مي كند

محمد علی محمدی، مدیر عامل سازمان های مدیریت صنعتی در نشست خبری واقع در محل سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان مديريت صنعتي با استفاده از صورت هاي مالي از سال ۱۳۷۶ با ملاك يك شاخص آغاز به كار كرده و اكنون ۳۳ شاخص را براي يافتن شركت هاي برتر معيار قرار داده است و هر ساله حدود ۵۰۰ شركت را به اجتماع اقتصادي معرفي مي كند.

شرکت های برتر در 3 سطح اعم از جهانی، منطقه ای و کشوری رتبه بندی می شوند که در سطح جهانی 500 شرکت بزرگ دنیا، در سطح منطقه ای 100 شرکت بزرگ عضو سازمان کنفرانس اسلامی و در سطح کشوری هم 500 شرکت برتر حضور دارند. هدف رتبه بندی شرکت های برتر ایران ایجاد فضای مسابقه ای برای صاحبان اقتصاد و به دنبال آن ایجاد محیطی برای اثبات توانمندی های آنها است.

وي ادامه داد: شرکت هایی که حضور دارند، راغب به ارزیابی هستند و هیچ اجباری برای شرکت آنها وجود نداشته و آنها تمایل دارند تا با ملاک های IMI ارزیابی شوند و جایگاه معتبری را در جامعه پیدا کنند. شرکت هایی که هر ساله حضور دارند تلاش می کنند تا به رتبه بهتری برسند و لازمه این خواسته آنها افزایش بهره وری کسب و کار است و این تلاش آنها موجب شده که علاوه بر اینکه کمیت و کیفیت خود را از دست نمی دهند بلکه انگیزه ایی برای بهتر شدن هم دارند.

مدیر عامل سازمان های مدیریت صنعتی افزود: میزان ورودی آنها بزرگترین شاخصی که مبنای انتخاب است، البته به 32 شاخص دیگر هم اهمیت داده می شود تا شرکت های برتر مشخص شوند. شرکت ها به 5 گروه 100 تایی بر اساس جمع میزان فروش تقسیم می شوند و شرکت های هر دسته با معیار های 32 گانه مقایسه در قالب 31 گروه صنعتی ارزیابی می شوند .

به گفته محمدي شرکت هایی که با یکدیگر مقایسه می شوند از نظر "اندازه" نزدیک به هم هستند و دسته نخست با دسته های بعدی تفاوت زیادی دارد به طوری که در رتبه بندی سال 95 جمع فروش صد شرکت دسته نخست از کل فروش 500 شرکت حدود 86.9 درصد بوده و صد شرکت دسته دوم به تقریب 8.4 درصد سهم رسید.

مدیر عامل سازمان های مدیریت صنعتی تصريح كرد: کل صادرات غیر نفتی در سال مالی 94 حدود 40 میلیارد دلار و صادرات 500 شرکت برتر در این سال حدود 28 میلیارد دلار بود که در مجموع صادرات 500 شرکت برتر از مقدار کل سهمی 70 درصدی را نسیب خود کرد. رتبه بندی ها در  گروه های مختلف دولتی و خصوصی کشور بسیار اهمیت داشته به طوری که شرکت های خارجی هم تمایل به شناسایی آنها دارند تا بتوانند شرکای اقتصادی خود را در آینده معلوم کنند.

محمدي ادامه داد: دولت می تواند بر اساس این انتخاب ها سرمایه و منابع را به شرکت های مدنظر هدایت کند و یا تشخیص دهند کدام شرکت سهم بیشتری در تولید ارزش افزوده داشته است.

نشست خبری بیستمین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران ( IMI-100 ) در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد و در این نشست محمدعلی محمدی،مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر حضور داشتند. گردهمایی شرکت های برتر با حضور جمعی از مسئولان، صاحب نظران اقتصادی و مدیران شرکت های بزرگ ایران در بهمن ماه سال جاری شناسایی و معرفی می شوند.

 

کد خبر 21270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =