یارانه بخش تولید هچنان روی کاغذ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توجه نشد،گفت:با وجود اینکه در بودجه منابع مالی برای یارانه بخش تولید در نظر گرفته شده اما این منابع تخصیص داده نشد

رحیم زارع درباره سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: تلاش برای رونق بخش تولید یک اولویت بدیهی است که البته در گرو رفع موانع کسب و کار و تسهیل تولید است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار  در مجلس ادامه داد: در حال حاضر بخش تولید با مشکل کمبود نقدینگی روبرو است و بخشی از این منابع باید با ارائه تسهیلات بانکی مناسب تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در حال حاضر میانگین سود در بخش تولید نسبت به سایر بخش های اقتصادی کمتر است، بنابراین بطور طبیعی انگیزه برای فعالیت های تولیدی پایین است.

زارع تصریح کرد:در حال حاضر هزینه های بخش تولید بالا است بنابراین باید از تکنولوژی ها روز دنیا استفاده شود و همزمان سطح بهره وری ارتقاء یاید تا هزینه های بخش تولید کم شود در هرصورت باید بهای تمام شده ساخت محصولات کاهش یابد.

وی ادامه داد:در قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده بود که از درآمدهای حاصل از هدفمندی سهمی به بخش تولید اختصاص داده شود اما به این موضوع توجه نشد این در حالی است که هزینه های بخش تولید با افزایش روبرو شد.

زارع با بیان اینکه توسعه اشتغالزایی در گرو رونق بخش تولید است، گفت: با وجود اینکه در بودجه منابع مالی برای یارانه بخش تولید در نظر گرفته شد اما این منابع تخصیص داده نشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علاوه بر لزوم تخصیص یارانه بخش تولید، باید نرخ سود بانکی در بخش تولید متناسب با نرخ تورم شود و همچنین بانک ها در زمینه ارائه وام به بخش تولید سخت گیری نکنند البته توسعه بازاریابی بین المللی برای رشد صادرات نباید فراموش شود.

 

منبع: اتاق اصناف

کد خبر 21336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =