رشد پیوسته صادرات ایران به کنیا

رایزن بازرگانی ایران در کنیا از امکان استفاده از محصولات دامی این کشور خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مرتضی دیلان، رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: ایران می‌تواند در زمینۀ واردات انواع گوشت با قیمت مناسب، کنیا را مد نظر قرار دهد.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون‌های مشترک و یادداشت تفاهمات منعقده دو کشور در این نوع همکاری‌ها و ضرورت اجرایی شدن برخی از بندهای مغفول، افزود: دراستای جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی چون استرالیا و نیوزلند که به دلیل بعد مسافت در قیمت مقرون به صرفه نبوده و بر کیفیت گوشت نیز اثر گذار است، لذا  بررسی‌های به عمل آمده در کنیا نشان داد که جایگزینی بازار این محصول، تبعات مثبت اقتصادی به همراه دارد.

رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: در مکاتبات و سفرهای اخیر مقام عالی وزارت نیز همچنین اعلام گردیده که بسیاری از کشورهای حاشیۀ خلیج فارس نیز گوشت گوسفندی، گاوی و دام زنده را به قیمت پایین‌تر از کنیا وارد می‌کنند، بنابراین، پیشنهاد می‌گردد متولیان امر، بازار دان کنیا را مد نظر قرار دهند چرا که اکثر کشتی‌هایی که محصولات ایران را به کنیا می‌آورند و خالی بر می‌گردند.

وی در پایان تأکید کرد: تدارک بررسی این بازار، توسط هیات کارشناسی در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار دارد.

گفتنی است، طی چند دهۀ اخیر تراز بازرگانی ایران در تجارت با کنیا همواره مثبت بوده است. همچنین در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۶ بر اساس آمار گمرک ج.ا.ایران بیش از ۳۵ میلیون دلار صادرات به این کشور داشته‌ایم که در مقایسه با سه‌ماهه سال ۱۳۹۵ بیش از سیصد درصد رشد داشته است.

کد خبر 21357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =