دولت و بخش خصوصی، همگام برای توسعۀ صادرات

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با واردکنندگان و صادرکنندگان در سازمان توسعه تجارت ایران تغییرات صادرات اقلام عمده در چهارماهه ۹۶ نسبت به ۹۵ بررسی شد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مهندس محمدرضا نعمت زاده در جلسه‌ای با فعالان تجاری گفت: دو نکتۀ اساسی در تجارت خارجی، توجه به رشد صادرات و همچنین حفظ تراز تجاری مثبت است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای مرتفع کردن مسألۀ  تامین ارز مورد نیاز برای نوسازی ماشین آلات صنعتی  اظهار داشت: افزایش تولید برای رسیدن به توسعۀ صادرات امری ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت یازدهم گام‌های مهمی در راستای گسترش مناسبات تجاری با کشورهایی که توافقنامه تجارت آزاد دارند، مانند کشورهای عضو اوراسیا و اتحادیه اروپا برداشت.

 مهندس نعمت‌زاده با تأکید بر جهت دهی به واردات گفت: چهارچوب اقتصادی کشور باید باز تعریف شود، سال‌ها فقط روی فرهنگ نفت کار شده است و نیاز امروز کشور آموزش‌های لازم در زمینۀ تحقیق، پژوهش و فناوری و همچنین واردات آزاد دانش فنی  نیاز حوزۀ تولید و صنعت است.

وی همکاری بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی، معدنی و تجاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت را زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان توصیف کرد و گفت: توسعه، نیازمند سهم بیشتری در تجارت جهانی است که تنها با اتحاد و همفکری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

 همچنین در این نشست، خسروتاج، قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت، با ارائۀ گزارشی از وضعیت صادرات و واردات کشور در بازۀ زمانی مورد نظر، حاضرین را در جریان علل کارشناسی و مطالعه شدۀ آمارها قرار داد.

گفتنی است در این جلسه، صادرکنندگان و واردکنندگان با طرح مسائل روز به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلاتی نظیر عدم رقابتی بودن محصولات به دلیل مسائل بانکی، مالیات و هزینه‌های لجستیکی، نرخ ارز و ... پرداختند تا با بررسی توسط بخش دولتی و فعالان تجاری، الزامات برای رشد 25 درصدی شناسایی شود.

 

کد خبر 21377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =