تغییر شکل واردات کفش به کشور

رئیس جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به تغییر شکل واردات کفش به کشور گفت: ۵۰ درصد واردات کفش در قالب واردات قطعات مثل رویه و زیره کفش انجام می شود که ضربه شدیدی به اشتغال در این صنعت می زند

علی لشگری رئیس جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه 50 درصد واردات در حوزه صنعت کفش واردات قطعات رویه و زیره کفش است گفت: این مواد به صورت آماده وارد کشور می‌شود و به خصوص در حوزه کفش‌های ورزشی این یک چالش برای اقتصاد کشور است چرا که سهم رویه‌سازی و خیاطی در بخش اشتغال کفش سهم بالایی دارد اما با واردات این مواد اشتغال در این حوزه به شدت مورد تهدید واقع می‌شود.

وی افزود: این قطعات در کشور مونتاژ می‌شود و می‌تواند بخشی از نیروی کار را به حاشیه ببرد چرا که این کفش‌ها به نام کفش ایرانی مونتاژ می‌شود.

رئیس جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه مخالف واردات قطعات نیستیم گفت: اگر قرار است قطعات وارد کشور شود باید هدفمند وارد شود و تکنولوژی آن نیز همراهش بیاید تا تحولی در این حوزه ایجاد کند نه اینکه صرف واردات این قطعات باشد که تهدیدی برای اشتغال کشور است.

لشگری با اشاره به اینکه حجم بالای مصرف برای سن 15 تا 29 سال است و ضریب مصرف برای آنها بالای 5 جفت است تصریح کرد: تنوع برای این نسل بسیار مهم است و با توجه به تنوعی که واردات دارد سهم تولیدکنندگان داخلی کم می‌شود.

وی با انتقاد از نحوه آمارگیری اداره گمرک گفت: در این ماههای اخیر اطلاعات دقیق ارائه نمی‌شود به عنوان نمونه آمار واردات تیرماه و مردادماه وجود ندارد و به سختی باید این آمار را به دست بیاوریم.

رئیس جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه با تلاشهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا خوشبختانه آمار قاچاق کفش به کشور کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: با واردات به شکل جدید در واقع همان میزان قاچاقی که به صورت غیرقانونی در گذشته صورت می‌گرفت اکنون به نوعی به شکل قانونی وارد کشور می‌شود.

 

منبع: تسنيم

کد خبر 21392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =