صادرکننده توان پرداخت سود ۲۵ درصدی وام بانکی را ندارد

علاء میرمحمد صادقی گفت: صادرکننده ایرانی در صورت اخذ وام برای صادرات باید ۲۵ درصد در سال سود بپردازد که با چنین سودی دیگر قادر نیست کالای خود را به صورت نسیه و مدت‌دار بفروشد

علاء میرمحمد صادقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه وضعیت تجارت ایران با افغانستان مطلوب نیست، گفت: در تجارت به این کشور و حتی کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی مانند ترکمنستان نتوانسته‌ایم موفقیت کاملی به دست آوریم. 

وی با بیان اینکه زمینه کار با افغانستان فراهم است، گفت: اما دولت در این جهت باید کمک کند و شرایط امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران را فراهم کند و تسهیلات بیشتری برای افرادی که کالا به افغانستان صادر می‌کنند، فراهم کند.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه بخش خصوصی به تنهایی و بدون حمایت‌ دولتی قادر به توسعه تجارت با افغانستان نیست، بیان داشت: به نفع کشور است که دولت در جهت صادرات کالا به این کشور مساعدت‌هایی را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حجم صادرات کالا به افغانستان قابل توجه نیست، گفت: کشور ترکیه در صادرات کالا به افغانستان رقیب جدی ماست و اتفاقا در تجارت با این کشور هم موفقیت‌های خوبی داشته است.  

میرمحمد صادقی با بیان اینکه دولت ترکیه به صادرکنندگان کالا و تجار از طریق پرداخت وام کمک می‌کند، اظهار داشت: اما صادرکننده ایرانی در صورت اخذ وام برای صادرات باید 25 درصد در سال سود بپردازد که با چنین سودی دیگر قادر نیست کالای خود را به صورت نسیه و مدت‌دار بفروشد.

وی افزود: تجار ترکیه‌ با توجه به حمایت‌های دولتی اکثر بازارهای صادراتی ما از جمله بازارهای حاشیه خلیج‌فارس را گرفته‌اند.   

وی بیان داشت: در مجموع سیاست و خط مشی مطلوبی در صادرات نداریم. 

 

منبع: فارس

کد خبر 21395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =