سرمایه گذاری‌های ریلی باید ترانزیت محور باشد

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن اعلام کرد: برای اینکه به اهداف میان و بلند مدت حمل بار در زیر بخش حمل و نقل ریلی برسیم لازم است سرمایه گذاری بر پایه بار باشد و توجه و تمرکز خاص بر مراکز عمده بار قرار گیرد

سید مرتضی علی احمدی با بیان اینکه شرکت راه آهن در راستای هدف سازمانی خود شرایط لازم و ضروری برای بهره برداری و نقل و انتقال حمل و نقل بار و مسافر در شبکه ریلی را فراهم کرده است، گفت: توسعه بستر فعالیت‌های حمل و نقل ریلی در مقایسه با دیگر شقوق حمل و نقلی، بستگی به توسعه زیر ساخت‌ها از محل منابع عمومی دولت و آماده سازی شرایط بهره برداری از شبکه ریلی برای بخش ترابری از محل منابع داخلی راه آهن دارد.
وی افزود: اصلی‌ترین فرآیند کسب و کار راه آهن جهت تامین منابع مالی خود، کسب درآمد از محل حمل و نقل بار تحت عنوان درآمدهای عملیاتی است بنابراین لازم است تمامی اهداف و سیاستهای راه آهن منطبق بر کسب و کار بار و جذب و افزایش منابع مالی از محل حمل بار قرار گیرد.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن اضافه کرد: آموزش کارکنان در بحث مشتری محوری (مشاغلی که با مشتری مستقیما روبرو هستند) از دیگر موضوعات مرتبط با اهداف راه آهن است تا ضمن شناخت و درک لازم به اصول بازاریابی و ارتباط با مشتری، مجهز به تکنیک‌ها و ابزارهای ارتباط با مشتری قرار گیرند.
وی اظهار داشت: این تکنیک‌ها در قالب سیستمهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات باید در خدمت بخش بازرگانی قرار گیرد تا در قبال بازار منعطف، زمینه را برای دسترسی به اطلاعات و رضایت مشتری فراهم سازد.
احمدی خاطر تاکید کرد: بخش بازرگانی بایستی در برنامه ریزی اجرایی و تعیین پیش نیاز‌ها و مطالبات در راس امور قرار گیرد.
وی به بسترسازی فرهنگ سازمانی بر پایه اینکه همگان برای مشتری و رضایت آنان استخدام شده ایم و به فعالیت می‌پردازیم، اشاره کرد و افزود: باید ایمان و اعتقاد داشته باشیم تمامی اقدامات همکاران و شاغلان فعال در این حوزه در کلیه سطوح برای مشتری است که در نهایت موجب چرخش حمل و نقل بار در شبکه ریلی می‌شود.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی با بیان اینکه راه آهن باید بر این اصل قرار بگیرد که درخواست‌های اداره کل بازرگانی و بازاریابی به واحد‌ها برای مشتری است خاطر نشان کرد: سرعت پاسخگویی واحد‌ها با این نگاه که بتوان رضایت مشتری را جلب و در نهایت منجر به تسهیل کردن فرآیند حمل و نقل بار شود، نقش سازنده‌ای در فضای کسب و کار شرکت دارد.
وی گفت: راه آهن بر پایه مشتری مداری است بنابراین ضروری است به سرعت، در ساختار تشکیلاتی و شاغلان آن در سطح ستاد و مناطق بازنگری‌های لازم صورت گیرد.
وی یادآور شد؛ اگر تفکر و تمرکز راه آهن در تمامی سطوح سازمان بر پایه کسب و کار تجاری سازی و اقتصاد دیجیتالی (منافع همه در گرو منافع راه آهن است) قرار نگیرد، نمی‌توانیم ادامه کار دهیم و چنانچه نتوانیم مشتریان خود را حفظ و حتی جذب کنیم بتدریج با مرگ سازمانی روبرو خواهیم شد.


ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشکلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد بنابراین باید به گونه‌ای برنامه ریزی و عمل کرد تا شاهد توسعه آن در بخش بار و مسافر باشیم.
با توجه به اینکه تمامی بخش‌های حمل و نقلی برای اجرای کامل برنامه‌های هدف گذاری شده خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و در پی تامین منابع درآمدی جدید برای توسعه زیر ساخت‌های خود هستند، بخش ریلی کشور نیز به عنوان ایمن‌ترین و به صرفه بودن آن با بهره وری بسیار بالا نیاز است تا دولت و نمایندگان مجلس به عنوان سیاست گذاران این صنعت، با تعامل و همکاری در جهت جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و حمایت اعتباری از پروژه‌های ریلی، اقدامات وسیعی را اجرایی کنند.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی بر ضرورت اجرای برنامه ششم و اولویت خطوط ریلی در برنامه و همچنین موقعیت یزد در مرکز ایران و چهار راه خطوط ریلی کشور تاکید کرد.
وی افزود: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای خرید واگن مسافری و حمل بار و همچنین لکوموتیو و دیزل، حمایت‌های لازم از سوی دولت برای در اختیار گذاشتن زمین و منابع فاینانس و حمایت‌های فنی و مالی و نظارتی از مهمترین نکات این بخش به شمار می‌رود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خطوط ریلی به عنوان یک سرویس حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشکلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی و عمل کرد تا شاهد حوادث ناگوار در شبکه ریلی نباشیم.
وی با بیان اینکه استان یزد و بخصوص شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل بار و مسافر در کشور برخوردار است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند و این موضوع می‌تواند سهم بار ریلی را در این استان ارتقا داده و موجب تحقق اهداف توسعه‌ای راه آهن شود.

کد خبر 21397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =