اصناف باید مسیرهای پول‌شویی را ببندند

جمشید گلپور با اعلام اینکه پول‌شویی فضای کسب‌وکار در کشور را ناامن می‌کند، گفت: اصناف در راستای مبارزه با پول‌شویی باید با حساسیت کلیه‌ مشاهدات غیرمعقول را در معاملات بزرگ به‌ سرعت گزارش دهند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه پول‌شویی فضای کسب‌وکار در کشور را ناامن می‌کند، گفت: اصناف در راستای مبارزه با پول‌شویی باید با حساسیت کلیه‌ مشاهدات غیرمعقول را در معاملات بزرگ به‌ سرعت گزارش دهند. جمشید گلپور در همایش آموزشی مبارزه با پول‌شویی و تأمین منابع مالی تروریسم که در سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: پول‌شویی به فرآیند تبدیل پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول تمیز و وارد شدن آن به چرخه‌ اقتصادی کشور گفته می‌شود.

وی افزود: پول‌شویی به درآمدهای خلافی اطلاق می‌شود که مسیر قانونی در اقتصاد را یافته که باید با جدیت با این پدیده مبارزه و پیگیری شود.

گلپور خاطرنشان کرد: تخلفاتی که در حوزه‌ پول‌شویی صورت می‌گیرد همان فاکتورسازی‌هایی است که اغلب در میان صنوف و واحدهای تجاری و درآمدزا شاهد هستیم که باید با نظارت دقیق از آن جلوگیری کرد.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فرار از مالیات یکی از اثرات تخریبی پول‌شویی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برخی از سرمایه‌داران با عدم پرداخت مالیات آسیب بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: باید در جهت مبارزه با پول‌شویی در مرحله نخست اصناف به‌صورت جدی وارد شوند و مسیرهایی که برای سوءاستفاده در زمینه‌ پول‌شویی وجود دارد بسته شود.

گلپور تصریح کرد: تاکنون مبارزه با پول‌شویی در کشور مغفول مانده است و باید شفافیت ایجاد شود تا در این راستا بخش خصوصی بتواند وارد عرصه‌ مبارزه با پول‌شویی شود.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی در آینده‌ نزدیک پول‌شویی از جرائم مهمی خواهد بود که با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 21400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =