اکسپو سرمایه گذار جذب می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:ایران توانمندی های خود را در اکسپو به نمایش می گذارد تا سرمایه گذاران قابل اعتمادی را برای کشور جذب شود.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا منصوری گفت: اکسپوهایی که دوره ای برگزار می شود توانمندی های هر کشوری را به نمایش می گذارد و ایران هم همانند سال های قبل در ایرن نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اکسپوی قزاقستان در شهر آستانه نمایشگاه مطلوبی است که پیشرفت این کشور را به رخ می کشد و غرفه های ایرانی هم با توانمندی های فراوان در این نمایشگاه خوش درخشیده است.

نماینده مردم در مجلس افزود: هدف ایران در اکسپوی امسال  مباحث انرژی های نو بوده که توامندی های ایران را در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ایران باید بیش از گذشته به سمت انرژی های طبیعی همچون نور خورشید برود و از انرژی های فسیلی در دیگر قسمت ها بهره مند شویم؛ البته ایران در زمینه استفاده از انرژی طبیعی پیشتاز بوده و قدمت طولانی دارد.

منصوری تصریح کرد: خانه و دیگر معماری های تاریخی ایران از انرژی باد به خوبی و با دقت استفاده می شود و در نمایشگاه اکسپو فیلم کوتاهی در این زمینه در غرفه های ایرانی پخش شد.

وی ادامه داد: معماری های گذشته نشان می دهد که در تمدن ایران در شرایط بسیار گرم کویری چطور هوای مطلوب و دلچسبی به وجود می آورند و همچنین سرمای شدید را تبدیل به محل های معتدلی کرده اند.

به گفته او، توانمندی ایرانیان در غرفه های این نمایشگاه به خوبی جلوه گری کرد و افرادی که دید تخصصی به آنها داشت فیلم های مستندی از آن تهیه کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: پروردگار نعمت های بسیاری در میهن ما قرار داده اما آنگونه که لایق است قدر نداسته ایم و شاکر نبوده ایم.

وی بیان کرد: ایران ارزان ترین نرخ را در انرژی هایی همچون برق، آب و گاز دارد و به سبب همین ارزانی کمتر از دیگر کشور ها سراغ انرژی های نوین رفته ایم.

منصوری خاطرنشان کرد: ایران به نفت تکیه کرده و باید این وابستگی را کم کنیم زیرا این منابع هم روزی تمام می شود و باید به گونه ای مدیریت کنیم تا علاوه بر حفظ بیشتر منابع طبیعی به انرژی های نوین هم روی بیاوریم.

وی اظهار کرد: نیازمند سرمایه گذار در بخش بهره مندی از انرژی های نوین هستیم و اکسپو محل مناسبی برای جذب سرمایه گذاران است.

اگزیم نیوز گزارش می دهد، اکسپو 2017 آستانه با موضوع «انرژی آینده» (Future Energy) تا دهم سپتامبر سال 2017 ( 19 شهریور سال 1396) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

ایران 506 متر فضای نمایشگاهی در اکسپو 2017 آستانه درنظر گرفته و گفتنی است ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا مقام دوم را کسب کرد.

هزینه برگزاری این نمایشگاه دو میلیارد یورو برآورد شده که از محل بودجه دولت قراقستان و شرکت های بین المللی تامین می شود.

کد خبر 21404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =