یارانه بخش صنعت پرداخت نشد

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بودجه تعریف شده ایی در زمان هدفمندی یارانه ها برای بخش صنعت در نظر گرفته شد اما تخصیص داده نشد.

به گزارش اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی گفت: مشکلاتی در دولت دوازدهم برای واحد های صنعتی کوچک و متوسط به وجود آمده بود که از جمله آن رکود تورمی و عدم ثبات سیاست های حاکم بود و اگر هدف در ریشه کنی بیکاری داریم باید تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید کنیم و دولت در این بخش تمرکز کند تا رونق ایجاد شود.

سلیمانی ادامه داد: دولت دوازدهم باید مزیت منطقه ایی را راهی برای پیشبرد توسعه کسب و کار ها قرار دهد و به توسعه پایدار اهمیت ویژه ایی بدهد اما متاسفانه هر سازمانی منافع خود را پیش گرفته و باید ظرفیت مناطق را بشناسیم تا در جهت پیش برد اهداف حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اقتصاد متکی به توسعه پایدار گفت: پیشرفت بدون اتکا به توسعه پایدار ممکن نیبست و دولت دوازدهم باید به معضل بیکاری جدی ورود کند و افزایش درآمد مردم از الویت ها قرار گیرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد:‌ توجه به صنایع کوچک و متوسط می تواند تا حد زیادی معضل بیکاری را حل کند و این درحالی است که 95 درصد بنگاه ها کوچک و متوسط هستند اما شبکه ایی که آنها را به بنگاه های بزرگ پیوند دهد وجود ندارد و دولت باید در این زمینه بازمهندسی کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت اقتصادی با اعتماد به بخش خصوصی ایجاد شود و با توجه به اینکه 80 درصد بنگاه های کشور دولتی یا شبه دولتی هستند باید نظام جامع و مدونی برای ساماندهی بنگاه ها در نظر بگیرد.

به گفته این مقام مسئول، هدفمندی یارانه ها سهمی را به بخش صنعت اختصاص داد و مقداری از بودجه برای این بخش تعریف شده بود اما تخصیص داده نشد و دولت به دلیل کمبود منابع نتوانست سهم این بخش را پرداخت کند و تولید با مشکل رو به رو شد.

سلیمانی گفت:‌ نرخ سود بانکی برای واحد های کوچک و متوسط حدود 20 الی 24 درصد است که این مقدار بسیار زیاد است و باید نرخ بهره ایی حدود 14 الی 15 درصد در نظر گرفته شود.

کد خبر 21416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =