عبور از رکود مسکن در نیمه دوم سال ۹۶

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری از رکود مسکن عبور کنیم و شاهد افزایش خرید و فروش مسکن باشیم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری از رکود مسکن عبور کنیم و شاهد افزایش خرید و فروش مسکن باشیم. حسام عقبایی اظهار امیدواری کرد از نیمه دوم امسال معاملات مسکن روندی صعودی به خود بگیرد.

وی افزود: در تیر ماه امسال ۱۶ هزار و ۱۵۶ قرارداد خرید و فروش مسکن و ۶۸ هزار و ۱۴۶ قرارداد اجاره در واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه به ثبت رسیده است. این آمار در هشت روز نخست مرداد ماه جاری نیز شامل ۱۴ هزار و ۸۸۱ قرارداد خرید و فروش و پنج هزار و ۶۷۲ قرارداد اجاره بود.

عقبایی با اشاره به ضرورت اصلاح سیاست های پولی و بانکی گفت: زمانی که نرخ سود بانکی اصلاح شود، جلوی سوداگری بازار مسکن هم گرفته می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران  املاک با اشاره به استقرار اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران در روزهای آینده، افزود: امید می رود شورای شهر جدید با رویکرد تشویقی و اصلاح قوانین در افزایش صدور پروانه های ساختمانی به رونق بخش مسکن کمک کند.

وی درباره خانه های خالی در شمال شهر و همچنین حاشیه شهر تهران اظهار کرد: لوکس و گران بودن خانه ها در شمال تهران و نبود امکانات در حاشیه شهر و استقبال نکردن مردم، دو دلیل اصلی برای خالی بودن این خانه هاست.

عقبایی میانگین افزایش اجاره بها از خرداد تا اواسط تابستان امسال را  ۷ تا ۱۰ درصد ذکر کرد و بهترین راهکاربرای کاهش اجاره بها را افزایش تولید و ایجاد بازار مناسب و بکارگیری روش های رقابتی در راستای توازن در عرضه و تقاضا دانست.

وی گفت: ۱۰ هزار واحد صنفی مشاوران املاک در تهران و ۱۲۳ هزار واحد در کل کشور فعالیت دارند.

 

منبع: اتاق اصناف

کد خبر 21428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =