افق هاي رشد صنعت فرش ماشيني

علي فاضلي با بیان اینکه انسجام و همبستگی واحدهای تولیدی کشور قابل تقدیر است، گفت: در دو دهه اخیر واحدهای تولیدی کشور برای رسیدن به جایگاه واقعی و افزایش کمی و کیفی تولیدات خود تلاش های زیادی داشته و در این راه موفق بوده اند

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از اتاق اصناف، علی فاضلی روز سه شنبه در افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی فرش ماشینی و موکت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت تولیدات فرش ماشینی و موکت رو به رشد است، گفت: باید صنعت فرش دستباف را تقویت کنیم و اجازه ندهیم تحت تاثیر صنعت فرش ماشینی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به یقین به روز رسانی و همگام شدن با تکنولوژی نوین و بهسازی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را باید دولت کمک کند تا تولیدات کشور و صنایع این مرز وبوم به خودکفایی و توسعه برسند.

فاضلی با بیان اینکه بازار با رکود همراه است، اظهار کرد: رکود به علت انباشت تولید است و هر چند ما تاکنون در بازاریابی بین المللی در منطقه موفق بودیم اما این میزان بسیار کم است و باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی مشتریان داخلی خود را پیدا کرده است، افزود: باید به فکر صادرات و ورود این محصول به بازارهای بین المللی باشیم.

فاضلی گفت: در دو دهه اخیر شاهد رشد بی نظیر تولیدات داخلی  در صنعت فرش ماشینی بوده ایم به گونه ای که قبل از آن تنها وارد کننده برخی از این اقلام و کالاها بودیم اما در دهه جدید در تولید برخی از کالاها به خودکفایی رسیده ایم و صادرات محور نیز شده ایم و باید به بازارهای بین المللی هم برسیم .

فاضلی افزود:  قطعا کیفیت تولیدات داخلی بازار منطقه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد و ما  شانه به شانه کسانی زده ایم که تا دو دهه قبل دست نیاز به سمت شان داشتیم و این مسئله امروز برای ایران یک موفقیت به حساب می آید.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت فرش ماشینی، موکت و کفپوش از ١٧ تا ٢٠ مرداد از ساعت ١٠ تا ١٨ در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب دایر و پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 21473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =