امکان رقابت در واگن سازی نداریم/ منفعت کشور در تولید مشترک

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: امکان رقابت با برند های واگن سازی و ریلی نداریم و جذب سرمایه گذار خارجی و تولید مشترک منعفت بیشتری برای کشور دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا منصوری در خصوص قرارداد هایی که برای واگن سازی شرکت های فرانسوی و روسی بسته شده گفت: قیمت های جهانی واگن سازی و ریلی در بازار جهانی به قدری کاهش داشته که امکان رقابت برای تولید های داخلی ما در این زمینه وجود ندارد.

وی با توجه به اظهار اینکه نمی توانیم در واگن سازی و ریلی رقابت کنیم افزود: کشور هایی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند بهتر است شراکت کنیم و بهترین راه برای ما سرمایه گذاری و تولید مشترک است.

به گفته منصوری، جذب سرمایه گذار خارجی فایده بیشتری برای کشور دارد زیرا تولید مشترک هم تکنولوژی روز دنیا دست پیدا می کنیم و هم طرف قرارداد خارجی محصولات خود را ارزان تر می تواند به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به داشته های خدادادی کشور ادامه داد: کشور ما به لطف الهی منابع انرژی ارزان قیمتی دارد و به همین دلیل سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری و مشارکت در ایران هستند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصل صادرات بخشی از تولید های مشترک با خارجی ها نباید فراموش شود و در قرارداد ها باید توجه کنیم که سوءاستفاده ایی شکل نگیرد.

کد خبر 21478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =