تخفیف ریسک از مسیر پنجره واحد

بازاری های قدیمی اصطلاحی موقع خرید دارند که این روزها البته شاید باب نباشد؛می گویند بازار اول فصل مثل هنداونه دربسته است یعنی خریدی که انجام می دهی معلوم نیست،مایه (سرمایه) را برگرداند یا نه. کاهش ریسک سرمایه گذاری و تجارت از طریق پنجره واحد گمرک به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گمرک ایران ؛ این شرایط در ادبیات کلاسیک اقتصادی به ریسک پذیری ترجمه می شود.
بازارهای پرریسک،معمولا چندان طرفدار ندارند. در ادبیات مالی ریسک را می‌توان به صورت رویدادهای غیرمنتظره که معمولاً به صورت تغییر در ارزش دارایی‌ها یا بدهی‌ها خود را نشان می دهد، تعریف کرد. مشکلی که اقتصادهای پیشرفته با تغییر قوانین و مقررات و البته استفاده از ابزارهای نوین تجارت میزان آن را کاهش داده اند.
گزارش نهادهای مالی بین المللی مثل صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی در سالهای گذشته،از افزایش درجه ریسک پذیری اقتصاد ایران حکایت داشت. البته بخش بزرگی از این ریسک بالا در نتیجه تحریم ها حاصل شده بود، که در شرایط جدید انتظار این است که رتبه ریسک پذیری ایران در گزارش های آتی کاهش یابد. به جز تحریم ها تسهیل شرایط کسب و کار با تغییر قوانین و مقررات و ابزارهای نوین تجارت می تواند ریسک پذیری اقتصاد ایران را کاهش دهد.
یکی از 5 عاملی که اقتصاد ایران را برای تجار ریسک پذیر کرده، به حوزه تجارت مربوط است.
سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به ایران را دارند، می خواهند اطمینان پیدا کنند که چه نوع سرمایه گذاری در اقتصاد ایران ریسک کمتری دارد. برای تجار و تولید کننده های داخلی هم دسترسی به اطلاعاتی که ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد،بسیار حائز اهمیت است.
در گذشته به دلیل آنکه اطلاعات واردات و صادرات به صورت دستی طبقه بندی می شد،زمان زیادی طول می کشید که هر دو بخش تجارت و تولید از میزان کالای وارداتی و صادراتی ، ارزش های گمرکی، نوع کالاها، قیمت گمرکی مواد اولیه ، اطلاعات تجار و بازرگانان و ..... مطلع شوند. اما با راه اندازی سامانه جامع گمرکی، دسترسی به اطلاعات آسان شده است.
این موضوع رقابت را نیز بین صادرکننده ها و واردکننده ها تنگ تر کرده است. تاجر با استفاده از سامانه مطلع می شود که چه میزان کالا از چه نوعی وارد شده و به راحتی می تواند بازار را امکان سنجی کند. از سویی تولید کننده نیز با استفاده از داده های سامانه جامع مطلع می شود که اگر بناست تولید کند،برنامه ریزی بر کدام بخش می تواند ریسک کمتری داشته باشد. از سویی استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است،خرید را هم تسهیل کرده است.

همراهی آنلاین با گمرک ایران در سامانه های نوین

خدمات گمرک ایران اینترنتی شده و ضروری است تا شهروندان با برخی از این خدمات آشنا شوند که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.
خدمات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک الکترونیکی شده است و شما می توانید فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری از طریق سایت گمرک ایران www.irica.ir و پیوند پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی انجام دهید.
- می توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده همه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخریدepl.irica.ir/TscViewPage
- از اصالت موبایل خود مطلع شویم ؛ با پیامک کردن کد imei به شماره 30008887
http://epl.irica.ir/ImeiInfoView
- با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنیم و کالای خود را به راحتی صادر کنیم
( برای سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار)bazaar.irica.co
-استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است epl.irica.ir/ecl
- سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت epl.irica.ir/TscViewPage
- بدانیم چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند و برای فعالیت تجاری چگونه برنامه ریزی کنیم merchant.irica.ir/daily
- می توان هر گونه انتقاد جهت روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد ؛ سامانه پاسخگویی به شکایاتClub.irica.ci
- می توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید ؛ Www.irica.ir

کد خبر 21503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =