۳ نشست بین المللی برای جذب سرمایه خارجی

امسال برگزاری سه نشست بین‌المللی در دستور کار قرارگرفته است و برنامه داریم تا در یک کشور اروپایی نشست ایرانیان خارج از کشور را برگزار کنیم

مهدی جهانگیری در خصوص جذب سرمايه خارجي گفت: مطالبات بخش خصوصی از دولت و سازمان‌های وابسته در سال جاری بیشتر مربوط به امور زیرساختی در اقتصاد کشور است. حمایت از تولیدکنندگان، واحدهای کوچک، بزرگ و متوسط، صادرات محصولات و اقدامات مربوط به سرمایه‌گذاری از مسائل زیرساختی است. زمانی که یک شخصیت حقیقی قصد انجام فعالیت اقتصادی در ایران را دارد، باید بتواند به برآورد مناسبی از آینده برسد و دست‌کم برای یک دوره مشخص، امکان تعیین افق فعالیتش را داشته باشد. قیمت‌های انرژی، سیاست‌های مالیاتی، سیاست‌های بیمه‌ای و کمک‌های دولتی ازجمله این موارد است، مواردی که برای پویایی و سلامت هرچه بیشتر اقتصاد و جذب سرمایه باید ساماندهی شود.

وي ادامه داد: آنچه در سال جاری دنبال می‌کنیم مسائل مربوط به بیمه و مالیات است. در سال گذشته توفیقاتی در زمینه بیمه داشتیم و  تلاش می‌کنیم شرایط را بیشتر برای فعالان اقتصادی به‌ویژه اعضای اتاق تهران تسهیل کنیم تا برداشت‌های شخصی و سلیقه‌ای به کمترین سطح ممکن برسد.

عضو هیئت رییسه اتاق تهران افزود: سرمایه‌گذاری نیاز امروز کشور است. تلاش می‌کنیم بخش‌های مغفول، دیده نشده و کمتر دیده شده را اقتصاد را بیشتر برای جذب سرمایه معرفی کنیم. در این زمینه هم تعاریف و نگاه‌های سلیقه‌ای معضل بزرگ ماست اما در ستاد اقتصادی پساتحریم و اتاق تهران به دنبال این هستیم تا دغدغه فعالان اقتصادی در این زمینه را به کمترین سطح برسانیم و تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور خواسته جدی بخش خصوصی از مجلس شورای اسلامی و دولت است. در عین طرح  خواسته‌ها، همیشه مطرح کردیم که هر جا نقد می‌کنیم پیشنهاد کارشناسی هم داریم تا بتوانیم بر مبنای آن کار را به نتیجه برسانیم. دغدغه جدی ما این است که اگر پیشنهادی را طرح می‌کنیم، به‌سرعت در مورد آن تعیین تکلیف کنیم. کمیته‌ها و شوراهای مشورتی برای این منظور در نظر گرفته می‌شود که اگر پیشنهادی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر  سازمان‌های دولتی ارائه کردیم با برگزاری نشست‌های مشورتی فرایند کار را کوتاه کنیم.

به گفته وي از سوی دیگر در ستاد اقتصادی پساتحریم تصمیمات خوبی در زمینه تسهیل جذب سرمایه خارجی و حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف در کشور گرفته‌شده است. در معرفی و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری برنامه‌های مشخصی در سال جاری داریم. امسال برگزاری سه نشست بین‌المللی در دستور کار قرارگرفته است و برنامه داریم تا در یک کشور اروپایی نشست ایرانیان خارج از کشور را برگزار کنیم. علاوه بر این برنامه‌های حضور هیئت‌های خارجی در اتاق تهران را با روند سابق دنبال می‌کنیم.

جهانگيري اضافه كرد: در نشست‌های که در تهران برگزار می‌کنیم و درنهایت ختم به مذاکرات B2B می‌شود به دنبال این هستیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطبق با استانداردهایی مدنظر ما روی میز قرار بگیرد. از مرحله ایده و توصیه فاصله می‌گیریم و به دنبال این هستیم که در مورد پروژه‌ها صحبت کنیم.

 

منبع: اتاق تهران

کد خبر 21524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =