فتح باب جدید تجاری ایران و ارمنستان

شروع همکاری های مناطق آزاد تجاری ایران و ارمنستان در مذاکرات اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و مقام های ارمنستان در شهر ایروان بررسی می شود

اكبر ترکان روز گذشته در صدر هیاتی از مدیران ارشد منطقه آزاد ارس وارد فرودگاه شهر ایروان شد و مورد استقبال رسمی معاونان وزارت اقتصاد و انرژی ارمنستان و سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
بر پایه برنامه پیش بینی شده، ترکان و هیات همراه در این سفر ضمن دیدار با مقام های بلندپایه اقتصادی ارمنستان، مذاکراتی را برای توسعه همکاری ها بین منطقه آزاد تجاری ارس ایران و مغری ارمنستان در دستور کار دارند.
بازدید از برخی پروژه های اقتصادی، بررسی موانع و مشکلات تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور، افزایش سطح مبادلات و استفاده از ظرفیت های همکاری در مناطق آزاد تجاری، انتقال تجارب ایران در حوزه مدیریت و سرمایه گذاری مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به طرف ارمنستانی نیز از دیگر زمینه های مذاکرات هیات جمهوری اسلامی در ایروان است.
همچنین انتظار می رود، تفاهم نامه همکاری های تجاری بین مقام های اقتصادی دو کشور بویژه در حوزه مناطق آزاد امضا شود.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است. 
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران است. 

کد خبر 21545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =