دور جديد آسيب شناسي صادركنندگان در شوراي گفتگو

فرود عسگري از حل مشکلات صادرکنندگان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: تمامی مشکلات صادرکنندگان در نشست های تخصصی تسهیل صادرات در گمرک جمع بندی و به شورای گفت و گو ارائه می شود تا راهکارهایی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شود

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از گمرک، فرود عسگری روز یکشنبه در نشستی با صادرکنندگان غیرنفتی ضمن بیان این مطلب افزود: در برنامه جدیدی که برای تعامل و تسهیل صادرات در پیش گرفته ایم، مقرر شده تا مشکلات صادرکنندگان در مواردی که به گمرک مرتبط است رفع شود و در مواردی که فراسازمانی است نتایج جمع بندی و به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود.
وی با بیان اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس شورای گفت و گو اشراف خوبی به امور بانکی و بیمه ای و حوزه صادرات اشراف دارد، گفت: با تعامل و همدلی با وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان گره های صادراتی را باز کرد.
عسگری تاکید کرد: فضا برای تعامل گمرک با بخش خصوصی باز است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه گمرک ایران به صورت روزانه با اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی در ارتباط است و حتی ارزش گذاری کالاها در چارچوب همین تعاملات و ارتباطات به روزرسانی می شود .
سرپرست گمرک ایران همچنین در نشست تخصصی با تشکل ها و سازمان های همجوار از همکاری گمرک و وزارت صنعت برای تسهیل هر چه بیشتر صادرات غیرنفتی خبر داد و با اشاره به ماده 3 قانون امور گمرکی گفت: از آنجایی که بالا بودن هزینه های حمل و نقل از عمده ترین مشکلات صادرکنندگان است، ماده 3 به ما اجازه می دهد با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت به هزینه های وصول شده در صادرات سامان دهیم. 
عسگری مشکلات و مسایل مطرح شده در این نشست را بسیار مهم و تاثیر گذار ارزیابی کرد و گفت: در زمینه حمل و نقل و چنانچه نیاز به ورود کامیون و کانتینر است، گمرک برای تسهیلات در زمینه حقوق ورودی آماده همکاری است.
سرپرست گمرک ایران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات صادرکنندگان در حوزه امور گمرکی با آسان سازی رویه های صادرات طی هفته های اخیر و الکترونیکی شدن تشریفات صادرات حل شده است، دعوت از مقامات و مسئولان سازمان های همجوار در نشست های تخصصی گمرک را حل هر چه سریع تر مشکلات و چالش های صادرکنندگان غیرنفتی عنوان کرد. 
عسگری در خصوص مشکل صادرکنندگان به عراق و افغانستان با اشاره به دیپلماسی موفق وزارت امور خارجه به صادرکنندگان اطمینان داد این مسئله با همکاری وزارت امور خارجه به زودی حل خواهدشد.
وی همچنین از ساماندهی صادرات به قطر و روسیه خبر داد .
وی به شرایط مطرح شده از سوی عراق برای اندازه های بسته بندی میوه اشاره کرد و گفت: این شرایط به صادرکنندگان اعلام شده است و از آبان اجرایی خواهد شد و امیدواریم که صادرکنندگان به این مسئله توجه داشته باشند.
عسگری به فعالان اقتصادی مجاز اشاره کرد و توضیح داد: ما برای این صادرکنندگان تسهیلات ویژه ای ایجادکرده ایم و کالای آنها بدون ارزیابی و کارشناسی در مسیر سبز به مرز ها هدایت می شود.
وی افزود: مسائل مطرح شده در جلسات در اختیار وزیر اقتصاد قرار خواهد گرفت و در حال حاضر با ارتباطات خوبی که میان وزیران اقتصاد و صنعت وجود دارد و هم چنین اشراف کاملی که وزیر اقتصاد به حوزه گمرک دارد ، می توانیم به حل مشکلات مطرح شده امیدوار باشیم.

کد خبر 21678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =