مشوق های جدید برای جذب سرمایه گذاران در نواحی صنعتی

علي يزداني از اعطای مشوق های جدید برای جذب سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی طارم که یک منطقه کمتر توسعه یافته است، خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، علی یزدانی در بازدید از ناحیه صنعتی طارم با اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری علی الخصوص سرمایه گذاران بومی در ناحیه صنعتی طارم مشوقهای جدید در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه به فراهم بودن امکانات زیربنایی در این ناحیه صنعتی استقبال خوبی بشود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار کرد: قیمت حق انتفاع در این ناحیه صنعتی از ۱۵ درصد نقدی به ۵ درصد واز ۳۵۰ هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال در هر متر مربع کاهش یافته و مابقی اقساط بصورت دراز مدت از سرمایه گذاران اخذ می شود تا با این کار صنعتگران برای فعالیت در این مکان ها نیز راغب شوند.

یزدانی با اشاره به این مشوقهای جدید تصریح کرد: متقاضیان سرمایه گذاری جهت بهره مندی از این مشوقها در طول شش ماهه باید ۶۰ درصد درصد پیشرفت فیزیکی  برای احداث واحد صنعتی را داشته باشند تا از مشوقها بهر مند بشوند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه افزود: در سال جاری حمایت ویژه ای از سرمایه گذاری در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی کشور انجام دادیم که در طول تاریخ شهرک های صنعتی بی سابقه بود.

یزدانی اضافه کرد: در ۸۰ درصد شهرک ها و نواحی صنعتی ما امسال هیچ گونه افزایش قیمتی در حق انتفاع یا حق بهره برداری نداد ه ایم زیرا زمین در داخل شهرک ها مجانی است.

در حاشیه این بازدید حمیدرضا خانپور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به جذب سرمایه گذاری در سالجاری گفت: رشد ۵۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری در پنج ماهه اول سال نسبت به مشابه سال گذشته نشان از تمایل بخش خصوصی سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان می‌باشد.

خانپور افزود: در حال حاضر ۶ قرارداد در ناحیه صنعتی طارم با متقاضیان سرمایه گذاری منعقد شده است و تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای فراهم نمودن زیرساختها و تسهیل گری در این ناحیه  صنعتی هزینه شده است.

کد خبر 21695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =