دغدغه های صنعتی-تجاری در دولت دوازدهم

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق صنعت، معدن و تجارت و وزیر جدید در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد و برخی موضوعات مهم در صنعت و بازرگانی کشور در این مراسم مورد بررسی قرار گرفتند

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق صنعت، معدن و تجارت و وزیر جدید در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش اگزیم نیوز در این جلسه که برخی چهره های اقتصادی کشور از جمله معاون وزیر صمت، رییس کمیسیون صنایع مجلس، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت و برخی شخصیت های دیگر به ایراد سخن پرداختند برخی موضوعات مهم در صنعت و بازرگانی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفتند. در این مراسم قائم مقام وزارت صنعت معدن و تجارت با تجلیل از عملکرد محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: وی همواره دغدغه صنعت داشت، کارش زمان نمی‌شناخت، خستگی را بی معنا می‌دانست و به اهمیت تولبد ملی باور داشت. 
رضا رحمانی با اشاره به دوران ریاستش بر کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: چه در آن زمان و چه در یکسال و نیم اخیر که مستقیم با ایشان کار کردم از نزدیک شاهدم که چگونه در راهبری اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه تلاش می‌کرد. وی خاطرنشان کرد: اینکه ۳۰ درصد محصول مشترک تولیدی با خارجی‌ها باید صادراتی باشد، اتفاق میمونی است که آقای نعمت زاده در عقد قرارداد‌ها اصرار داشت باید شرکت مادر خارجی مسئولیت صادرات را برعهده گیرد.
رحمانی گفت: شرایط سخت آغاز دولت یازدهم مرد بزرگی، چون نعمت زاده را می‌خواست تا وضعیت را بهبود بخشد. وی همین طور با تمجید از انتخاب شریعتمداری گفت: به وی خوشامد می‌گوییم که به خانه خود بازگشت.


 با همکاری، مشکلات اساسی کشور را برطرف کنیم

­رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه شریعتمداری و تودیع نعمت زاده گفت: بیایید با همکاری یکدیگر مشکلات اساسی کشور را برطرف کنیم.
ایرج اکبریان که در آیین معارفه محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت افزود: مبارزه با قاچاق، حل مشکل اداری کشور، واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی و مقابله با خصولتی‌ها از دغدغه‌های اساسی کشور است که مجلس امادگی همکاری با دولت را در این بخش‌ها دارد.
وی با تمجید از مدیریت آقای لاریجانی در مجلس گفت:: وی از سرمایه‌های نظام است که با مدیریتشان موضوع برجام و رای اعتماد مجلس به وزرا به بهترین نحو انجام شد بنابراین با وجود چنین شخصیتی بیاییم بر مشکلات اساسی کشور فائق شویم.
اکبریان همچنین از معاون اول رئیس جمهور خواست با افزایش اختیارات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زمینه اجرای دقیق و کامل مصوبات آن را در استان‌ها فراهم کند.
وی با تجلیل از نعمت زاده؛ صنعت را گره خورده با نام وی دانست و گفت:آقای شریعتمداری هم کاملا با درد این حوزه آشناست و می‌دانند مسایلی، چون نظام بانکی، رکود، واردات و صادرات باید ساماندهی شود.
 

جذب ۷ میلیارد دلاری سرمایه خارجی در حوزه صنعت و معدن

­مدیرکل سرمایه گذاری وزارت صمت از جذب ۷ میلیارد دلاری سرمایه خارجی خبر داد. خانم بهرامی که در آئین معارفه محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت:، افزود: ۷ میلیارد دلار جذب شده در مراحل عملیاتی قرار دارد.
وی تصریح کرد: مبلغ یاد شده ۱۰۳ طرح را در بر میگیرد که ۴۱ طرح آن به بهره برداری رسیده و ۶۲ طرح دیگر در مراحل اجرایی است. بهرامی ادامه داد: توزیع سرمایه گذاری متنوع شده، تجارت کسب و کار نوین و بروز است، کانون‌های غیرفلزی را نیز در بر میگیرد آن هم با توزیع جغرافیایی گسترده‌تر از قبل.

 

 بانک‌ها خانه خرابمان کردند

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گفت: وضعیت صنعت خوب نیست بانک‌ها کاری کردند که فرزندان ما حاضر نیستند چک و سفته‌ای برای ما امضا کنند، چون خانواده‌های ما را به زندان برده اند. اقای سهل آبادی در این مراسم افزود: آقای نعمت زاده مدیران پرتلاشی در بدنه وزارتخانه انتخاب کرد که کمتر از ایشان نمی‌دویدند، اما دل ما پر است، عوامل محیطی ما را بیچاره می‌کند، آنچه که نه مراجع تقلید عملکردشان را قبول دارد و نه مجامع مهم بین المللی.
وی با یادآوری آموزه‌های دینی که اگر نزول به خانه‌ای رخنه کند، خراب می‌شود، گفت: نزول حالا ما را ویران کرده است. سهل آبادی گفت: انتظار داریم بخش خصوصی واقعی در نظر گرفته شود تا ما ما شویم آنگونه که در دفاع مقدس بودیم. وی خطاب به شریعتمداری گفت: شما با تجربه هستید، اما جوان ماندید گرچه این دوره کار سخت است و شما را پیر می‌کند.

کد خبر 21698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =