روابط تجاری با عراق تقویت می شود

ناصر بهزاد و سعید اوحدی از تقویت روابط اقتصادی ایران و عراق برای افزایش دامنه مبادلات خارجی با این دو کشور خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، ناصر بهزاد، در حاشیۀ بازدید از چند مکان پیشنهادی در مسیرهای منتهی به بغداد گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان توسعه تجارت ایران و به منظور ایجاد بستر مناسب و اثربخش برای فعالیت تجار، بازرگانان و فعالیت اقتصادی ایران در عراق در نظر داریم 2 مرکز دائمی برای تجارت شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق ایجاد کنیم.

وی گفت: لازمۀ صادرات موفق به عراق  تمرکز بر نگاه راهبردی و توجه به تأمین پایدار کالاهای مورد نیاز به ویژه در زیر بخش‌های گروه موادغذایی، مصالح ساختمانی، دارو وتجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی است که با حضور با برنامه، شبکه‌سازی توزیع و جلب سلائق مصرف کننده حاصل می‌گردد.

بهزاد اظهار داشت: در نظر داریم همزمان با راه‌اندازی مرکز مذکور با اجرای ٦ روش محتوایی شامل برگزاری سمینارهای موضوعی، بازاریابی‌های منطقه‌ای کالاو خدمات، مشاوره‌های حقوقی، حضور مستمر هیات‌های تجاری عراقی، تورگردانی و معرفی بازارهای عمده وخرده و توجه به سرمایه‌گذاری برای تولید شاهد رونق در توسعه اقتصادی دو کشور باشیم.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با تشریح اهداف ایجاد مراکز تجاری دائمی ایران در بغداد و کربلا گفت:  بازاریابی مستمر و شکل‌دهی نظام توزیع کلان و بررسی نیاز مصرف کننده همچنین استفاده از ابزارهای در اختیار قانونی و حقوقی، توسط بخش خصوصی قابل رهگیری است و این کمک مؤثری در ارتقای ضریب تجارت و رقابت‌پذیر شدن محصولات ایرانی خواهد نمود.

گفتنی است، مساحت مرکز تجاری دائمی ایران در بغداد ۱۲۰۰ مترمربع و در کربلا ۱۱۰۰ مترمربع است و از جمله اهدافی که در این مراکز دنبال می‌شود برپایی سلسله  نشست‌های تخصصی اقتصادی در کنار این مراکز است که بتواند موجب همگرایی در فرایندتولید، تامین و توزیع باشد.

 

حضور ۵۰۰ فعال اقتصادی در تهران

در این بین سعید اوحدی درباره دومین همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق گفت: دومین همایش اقتصادی ایران و عراق 21 و 22 شهریور ماه در تهران(سالن اجلاس سران) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این همایش به همت ستاد توسعه و روابط اقتصادی ایران ـ عراق ـ سوریه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
مشاور معاون اول رئیس جمهور و  دبیر ستاد توسعه و روابط اقتصادی ایران ـ عراق ـ سوریه تصریح کرد: هدف از این همایش دو روزه که با حضور شرکتها و کارآفرینان و فعالان اقتصادی دو کشور همراه خواهد بود، توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور عنوان شده است.
اوحدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از پیروزیهای میدانی ارتش، ملت عراق و حشدالشعبی  که با محور مقاومت انجام گرفت نوید استقرار امنیت را در این کشور شاهد هستیم  برگزاری این همایش میان فعالان اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: در این همایش که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است کمیته‌های تخصصی نیز برگزار می‌شود که در آن به غیر از فعالان اقتصادی دو کشور، مسئولان ارشد حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان دو کشور ایران و عراق نیز حضور می‌یابند.
مشاور معاون اول رئیس جمهور و  دبیر ستاد توسعه و روابط اقتصادی ایران ـ عراق ـ سوریه افزود: فعالان اقتصادی و مسئولان ذیربط دو کشور در این همایش راهکار رفع موانع برای توسعه را ارائه خواهند داد تا توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور از شتاب بیشتری برخوردار شود.
اوحدی گفت: در این همایش بیش از 500 مهمان از فعالان اقتصادی و مسئولان ذیربط دو کشور حضور می‌یابند که امیدواریم ابعاد آن به طور مناسب تبیین شود.
وی همچنین از نمایشگاه بازسازی سوریه در اواخر شهریور ماه خبرداد و گفت: این نمایشگاه در شهر دمشق و با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان حوزه نفت برگزار خواهد شد.
اوحدی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه بزرگ فعالان متخصص در حوزه عمرانی، نفت و انرژی حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

 

 

کد خبر 21703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =