رشد ۸ درصدی از مسیر سرمایه گذاری خارجی

جذب سرمایه گذار خارجی بسیار ضعیف است و مقدار آن کمتر از ۴ میلیارد دلار برآورد شده است و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که لازمه تحقق آن تحول اساسی در اقتصاد و جذب سرمایه گذاری است

به گزارش اگزیم نیوز، هادی حق شناس گفت: جذب سرمایه گذار خارجی به اجرا شدن برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404 بستگی دارد و اگر این امر اجرایی شود به رشد اقتصادی 8 درصدی و اشتغال 950 هزار نفری دست پیدا می کنیم.

وی بیان کرد: جذب سرمایه گذار خارجی بسیار ضعیف است و مقدار آن کمتر از 4 میلیارد دلار برآورد شده است و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه 800 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که لازمه تحقق آن تحول اساسی در اقتصاد و جذب سرمایه گذاری است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، مهمترین فاکتور سرمایه گذاری پیش بینی آینده اقتصاد است که متاسفانه در حال حاضر سیاست های پولی و بانکی بی ثبات است و این زمینه عدم تحقق بخشی از برنامه ششم توسعه و ناتوانی درجذب سرمایه گذار می شود.

حق شناس مطرح کرد: ایران در زمینه نفت و  گاز، معادن، گردشگری، حمل و نقل مستعد جذب سرمایه گذار است که دولت باید فضای اقتصادی را بگونه ایی فراهم کند تا سرمایه گذاران با خیالی آسوده اقدام به مشارکت کنند.

کد خبر 21723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =