اقتصاد و صنعت دریایی ؛ محور راهبردی توسعه کشور است

حسن رضا صفری گفت: صنعت دریایی می تواند به عنوان محور توسعه صنعتی و اقتصادی در کشور نقش آفرینی کند بنابراین می طلبد مسئولان به این حوزه توجهی جدی داشته باشند

حسن رضا صفری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد با اشاره به اهميت صنعت دريايي گفت: صنعت دریایی با توجه به ماهیت بین المللی و برخورداری از مزیت های فراوان اقتصادی، تجاری و ... همواره به عنوان یک صنعت راهبردی در کشور شناخته می شود.
وی در ادامه حضور موسسات بازرسی و رده بندی را از الزامات توسعه صنعت دریایی در کشور برشمرد و اظهار داشت: تاریخچه موسسات مزبور در دنیا به سه قرن قبل باز می گردد.
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان گفت: موسسات رده بندی متولی تولید دانش، انتشار دانش و تکنولوژی در قالب استانداردهای طراحی، ساخت و بهره برداری انواع تجهیزات، صنایع و خدمات هستند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه اهمیت موسسات مزبور در امر تسهیل گری، تضمین گری و تنظیم گری برکسی پوشیده نیست ، افزود: وابستگی جداناپذیر اقتصاد جهانی به اقتصاد دریا و عجین شدن اقتصاد دریا با زندگی امروز بشر نشان از اهمیت صنعت دریایی و اقتصاد ناشی از این صنعت دارد.
مهدی اعتصام مدیرعامل سابق شرکت صدرا نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ، توان شرکت های ایرانی را در بخش ساخت تجهیزات شناورها و کشتی ها جهت صادرات بسیار بالا توصیف کرد و گفت: توسعه و شکوفایی بخش مزبور حمایت های همه جانبه دولتمردان را می طلبد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه تعمیراتی موسسات کشتی سازی کشور افزود: توان تعمیرات کیفی انواع شناورها و کشتی های خارجی و داخلی در مملکت وجود دارد و می طلبد متناسب با نیازها، شرایط نیز در جامعه به خوبی فراهم شود.
مدیرعامل سابق شرکت صدرا گفت: خوشبختانه هم اکنون برخی از محصولات صنایع دریایی ایران مانند رنگ های صنعتی جنبه صادراتی به خود گرفته است و سالانه بخش عمده ای از این کالاها روی ریل صادرات قرار می گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت دریایی از ظرفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار است، افزود: ایران در این زمینه می تواند خدمات مناسبی حتی به کشورهای همسایه مانند عراق، کویت و غیره ارائه دهد.
اعتصام تصریح کرد: کشور در حوزه آی تی و تولید نرم افزارهای دریایی و بندی از توان زیادی برخوردار است که می تواند نیازهای کشورهای همسایه را نیز تامین کند.

کد خبر 21747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =