پروژه های قابل سرمایه گذاری از سوی اتاق معرفی  می شوند

فروزان فرد گفت: واقعیت این است که با وجود فرصت های متعدد جذب سرمایه گذاری، تعداد محدودی پروژه که به مرحله سرمایه گذاری برسند، داریم

 فروزان فرد، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران مهمان ویژه سی امین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بود. این جلسه صبح امروز با حضور هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در محل ساختمان این اتاق برگزار شد.گفت: ظرف دو سال و اندی که از برجام گذشته بعد از برجام شاهد نشست و برخاست های متعددی در اتاق های بازرگانی بوده ایم . تقریبا همه به این جمع بندی رسیده ایم که حضور هیات های تجاری در ایران بسیار خوب است اما اینکه چه تعداد از این جلسات با خروجی ملموس همراه بوده مهم است. واقعیت این است که با وجود فرصت های متعدد جذب سرمایه گذاری، تعداد محدودی پروژه  که به مرحله سرمایه گذاری برسند، داریم.  

 وی گفت: اتاق بازرگانی چه وقتی میزبان هیات های بلند پایه اقتصادی از سراسر دنیاست و چه خود در کشورهای دیگر برای توسعه فعالیت های تجاری حضور پیدا می کند، پروژه قابل عرضه در سطح بین المللی ندارد.

فروزان فرد ضمن تشکر از اتاق های بازرگانی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی گفت: بعنوان دبیر کمیته جشنواره ملی بهره وری این آمادگی را داریم که در یک طرح ملی زمینه را برای معرفی پروژه های برتر  در این حوزه فراهم کنیم. پس از مشخص شدن این پروژه هاف با توجه به ارتباطات خوب اتاق تهران با برندهای مطرح بین المللی می تواند به این پروژه ها کمک کند تا خودشان را به شکل مناسبی با اسناد معتبر به این برندها معرفی کنند.

اتاق تهران می تواند این پروژه ها را بعنوان پروژه هایی که تحت نظارت و حمایت اتاق بازرگانی هستند در سفرهای داخلی و خارجی معرفی کند.

 فروزان فرد در مورد حذف قیمت گذاری از کالاها گفت: این موضوع نیازمند تدوین و بررسی بیشتر از سوی اتاق های بازرگانی است. لزوم تشکیل جلسه ای در این خصوص در کمیسیون کشاورزی اتاق احساس می شود. لازم است محتوای قانع کننده و هدف دار در اینباره به منظور کمک به دولت در اجرای سیاست ها، تهیه شود. چرا که جهت گیری های اشتباهی در مجلس در اینباره شکل گرفته و لازم است بررسی های بیشتری انجام شود.

  وی با تاکید بر اینکه بهبود رقابت، بهبود فضای کسب و کار که در حوزه توزیع کاملا آسیب دیده است گفت: همچنین مسئولیت پذیری بیشتر نظام توزیع، اصلاح جایگاه اصناف، حذف مسئولیت های اضافه بر دوش تولید کننده و همینطور اصلاح سازمان های نظارتی از خروجی های طرح حذف برچسب قیمت خواهد بود. 

کد خبر 21872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =