تعادل در آمایش جمعیت با گسترش ظرفیت دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری سلامی ایران گفت: ایجاد تعادل در جمعیت آمایشی با استفاده از ظرفیت های دریا و توسعه دریامحور ممکن است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم روز جهانی دریانوردی با توجه به فرمایش های مقام معظم رهبری اظهار کرد: استفاده از منابع و منافع دریا ضرورت دارد زیرا اهمیت ویژه ای در پیشرفت کشور دارد پس باید آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت از ۸۰ میلیون نفر به ۱۵۰ میلیون نفر از خواسته ها و تاکید های مقام معظم رهبری اما این افزایش جمعیت نیاز به توسعه منابع در ابعاد مختلف دارد.

به گفته وی، کشور را اگر به 2 نیم فرضی تقسیم کنیم توسعه را بیشتر در شمال و شمال غربی می بینیم و شاخص های توسعه همچون راه، راه‌آهن، شغل و غیره را کمتر در جنوب و جنوب‌شرق كشور دیده می شود در حالی که با استفاده از این نواحی امکان ارتباط با جهان بهتر برقرار می شود و همچنین منابع زیرزمینی در این نواحی به وفور دیده می شود و از شایستگی های آن می توان به سواحل مكران اشاره کرد.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: مردم به دلیل کمبود های رفاهی به نواحی که توسعه بیشتری داشته هجرت کرده اند و اگر به آمایش جمعیتی دقت نکنیم باید انتظار آینده نه چندان خوشایند را بکشیم.

وی ادامه داد: ایجاد تعادل در جمعیت آمایشی با استفاده از ظرفیت های دریا و توسعه دریامحور ممکن است و باید به توسعه شهرنشینی ساحلی به ویژه سواحل مکران بیشتر پرداخته شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری سلامی ایران بیان کرد: مسئولان مدام یاد می کنند که طرح هایی داریم اما تنها نمی توان به طرح های ترسیم شده تکیه کرد و باید با در نظر گیری شعار اقدام و عمل وارد فاز عملیاتی شد و اگر طرحی دارند آن را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 21873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =