نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی

صبح امروز بیست و هفتم شهریور ماه جاری نشست «الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی» را با حضور موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود، نماینده موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز PWC بزرگترین شرکت خدمات‌دهنده در زمینه‌های مشاوره مالیاتی، تامین مالی، جذب سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی در سطح دنیا در اتاق تهران برگزارشد

اتاق تهران که در ماموریت‌های جاری خود تسهیل فضای کسب‌وکار در داخل کشور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت و فعالیت در پروژه‌های داخلی و بسترسازی حضور گسترده‌تر بنگاه‌های بخش خصوصی ایرانی در بازارهای جهانی را در اولویت قرار داده است، پس از دعوت از بنیانگذار موسسه فریزر برای بهبود ارتقا جایگاه اقتصاد ایران در رتبه‌بندی آزادی اقتصادی، صبح امروز بیست و هفتم شهریور ماه جاری نشست« الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه گذاری و تامین مالی» را با حضور موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود،نماینده موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز  PWCبزرگترین شرکت خدمات‌دهنده در زمینه‌های مشاوره مالیاتی، تامین مالی، جذب سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی در سطح دنیا  برگزار کرد.

 مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران ، محمد مهدی بهکیش اقتصاد دان و دبیر کمیته ایرانی ICC و پرویز عقیلی مدیر عامل بانک خاور میانه از سخنرانان این نشست بودند.

 خوانساری در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این نشست گفت: تحریمهای طولانی مدت منجر به ایجاد فاصله بین اقتصاد کشور با اقتصاد بین الملل شد. خوانساری از مهمترین مشکلات حوزه اقتصادی را موانع بانکی عنوان کرد و گفت: قطع ارتباط بنگاه های اقتصادی منجر به ایجاد فاصله در ابعاد مختلف خصوصا بانکی شده است که همچنان ادامه دارند.

رئیس اتاق بازرگانی اذعان داشت: باوجود بهبود شرایط سیاسی کشور پس از برجام  و سرمایه گذاران خارجی، علاقمند به حضور در اقتصاد ایران هستند، اما متاسفانه نتوانستیم در حد انتظار از این فرصت بهره برداری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: خلا ارتباط با نظام بانکی بین المللی و نیز مشکلات داخلی موجب شد ارتباط موثر بین بانک های ایرانی و خارجی شکل نگیرد و زیر مجموعه این مشکل بنگاه های اقتصادی کشور نتوانند با شرکت های بزرگ خارجی ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: پیرو رفع مشکلاتی از این دست، اتاق تهران دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی تاسیس کرد این دفتر سعی شده  مقررات و قوانین دست و پاگیر را شناسایی کنیم و  از پتانسیل های داخلی برای جذب سرمایه گذاران خارجی ها استفاده کنیم.

خوانساری افزود:  دعوت از موسسه  فریزر از سوی اتاق بازرگانی تهران نیز در راستای کسب مشاوره های لازم برای بهبود رتبه آزادی اقتصادی انجام پذیرفت.

خوانساری به اقدامات بانک مرکزی در مسیر اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و گفت: قدم برای اصلاحات سود سپرده ها بود که امیدوار هستیم در ادامه نتایج خوبی را متوجه اقتصاد کشور کند.

 وی تاکید کرد: ضروری است بنگاه های کشور  بتوانند رابطه خوبی را با  شرکت های خارجی ها برقرار کنند. به منظور جذب سرمایه گذارهای خارجی باید بنگاه های داخلی  استانداردهای بین المللی را رعایت کنند. دعوت از  موسسه Pwc برای تطبیق با استانداردهای جهانی و آموزش و مشاوره در این حوزه انجام پذیرفته است.

ینس روئنبرگ شریک ارشد موسسه PWC در این نشست گفت: موضوع اصلی در کار شرکتهای دنیا با ایران، شفافیت است، بنابراین باید در مورد تامین مالی، حتما به این موضوع توجه کرد و همچنین شرکتهای ایرانی در مورد مدیریت ریسک نیز پاسخگو بوده و به سرمایه گذاران این اطمینان را بدهند که به ریسک ها توجه دارند.

 وی خاطر نشان کرد: در این صورت اگر یک سرمایه گذار بخواهد در ایران سرمایه گذاری کند، متوجه خواهد شد که شفافیت کامل در اجرای مقررات بین المللی وجود دارد؛ به همین دلیل موسسه PWC میتواند به شرکتهای ایرانی کمک کند تا به سطح خوبی از شفافیت برسند.

عضو هیات مدیره، حسابرس بانک مرکزی اروپا و مسوول بازار ایران در موسسه PwC افزود: اگر شرکت ایرانی بخواهد به خارج رفته و در آنجا سرمایه گذاری کند، برای یافتن سرمایه گذار نیازمند شفافیت است. خیلی از بانکها و شرکتهای ترک، مایل بودند که با بانکهای ایرانی کار کنند، ولی در انتقال پول یا هر تراکنش مالی دیگری، دچار مشکل می شوند، چراکه شکاف اصلی همان شفافیت و رعایت قوانین و مقررات بین المللی است.

وی تصریح کرد: اکنون همه بازارها پیش روی ایران باز شده اند و احساس می کنیم که می توانیم با ایران کار کنیم، اما هنوز مشاهده می شود که موضوعاتی است که مساله شفافیت، پای ثابت آنها است، حل نشده و بر این اساس شناخت صحیح و چارچوب قوانین بازی در عرصه بین المللی، برای کار ایرانی ها بسیار مهم است.

ینس روئنبرگ گفت: ما در ایران خدمات مالی ارایه خواهیم داد و برای مشتریان خود، شفافیت را حاکم خواهیم کرد؛ ضمن اینکه زمینه ساز اجرای قوانین ضدپولشویی در ایران خواهیم شد.

وی افزود:بنابراین ما به عنوان یک موسسه بین المللی، باید جزئیات و هدف دو طرف از ایجاد جوینت ونچر را بشناسیم و ارزیابی دقیقی را برای دو طرف صورت دهیم.

 به گزارش اگزیم نیوز موسسه پرایس‌واترهاوس کوپرز (PwC) که چند دهه قبل در ایران نیز فعالیت داشته است، از معتبرترین موسسات در زمینه خدمات‌دهی و رتبه‌بندی محسوب می‌شود که هم‌اکنون با 223 هزار 468 نفر پرسنل در 157 کشور جهان 743 دفتر فعال دارد. گستره کار و فعالیت این شرکت به اندازه‌ای است که سال گذشته بیش از 58 هزار نفر نیروی جدید استخدام کرده است. 
 
این موسسه با 422 شرکت از 500 شرکت بزرگ جهان به روایت گلوبال فورچون همکاری دارد و درآمد ناخالص آن در پایان سال مالی 2016 نزدیک به 36 میلیارد دلار بوده است. 
 حضور عضو هیات مدیره این موسسه که مسوولیت ارزیابی بازار ایران را نیز برعهده دارد در اتاق تهران، فرصتی فراهم کرده است تا بخش خصوصی نیز بتواند برای حضور در بازارهای بین‌المللی از تجربیات و توانایی‌های این موسسه سود ببرد. 

امیدواری بالایی وجود دارد که شرایط کنونی اقتصاد ایران که با اصلاحات اقتصادی مسیری رو به رشد با تورم کاهنده و اصلاح مشکلات نظام بانکی، بازارهای ارز و سهام و ... در پیش گرفته است، بستری مناسب برای فعالیت و مشارکت در بازارهای بین‌المللی فراهم کند و همکاری با این موسسات می‌تواند در حکم کاتالیزور ورود به اقتصاد بین‌الملل باشد. 
 

 

 


 

کد خبر 21921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =