صادرات در اولويت برنامه كاهش سود

رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید : باید در بسته حمایتی صادرات ، نرخ سود تسهیلات بانکی ساماندهی شود و دولت ۱۲۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی را تقویت کند

به گزارش اگزيم نيوز، رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید : باید در بسته حمایتی صادرات ، نرخ سود تسهیلات بانکی ساماندهی شود و دولت ۱۲۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی را تقویت کند. محمد لاهوتی گفت: این 120 میلیارد تومان در بخش های مختلف تقسیم و کوچک شده است که اثربخشی آن را کاهش می دهد.
وی افزود: هرچند دولت توان بیشتری ندارد اما قرار است 40 میلیارد تومان در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی بعنوان مشوق پرداخت شود که این بخش از صادرات نیز خیلی مهم است.
لاهوتی گفت : از منابع صندوق توسعه ملی هم هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای صادرات در نظر گرفته شده که قابل توجه است.
لاهوتی اظهار داشت : بانک توسعه صادرات و بانک صنعت و معدن هم معادل آورده صندوق توسعه ملی سپرده گذاری می کنند که مجموع تسهیلات بیشتر خواهد شد و افراد بیشتری تسهیلات خواهند گرفت.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت : پس از گذشت مدت ها موفق شدیم نرخ سود تسهیلات ریالی را در سال 95 برای صادرات به 11 درصد کاهش دهیم که البته 2 درصد بالای نرخ تورم سال گذشته هم بود اما در بسته حمایتی صادرات در سال جاری بانک ها هم سپرده گذاری می کنند و سود در بانکها حدود 18 درصد است که میانگین این رقم به 4.5 درصد می رسد و همچنان رقم بالایی برای صادرات محسوب می شود.
لاهوتی تصریح کرد: امیدواریم منابع در اسرع وقت از سوی صندوق توسعه ملی و بانکها سپرده گذاری شود تا هرچه سریعتر پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.
بنابراین گزارش بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد و اهداف اقتصاد مقاومتی برای اجرا ابلاغ شده است تا صادرکنندگان کالا و خدمات به روش های مختلف حمایت شوند.

کد خبر 21939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =