آزادي تردد عراقی ها بدون روادید در منطقه آزاد اروند

گفت: اتباع عراقی از روز گذشته بدون روادید می توانند در این منطقه تردد کنند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.'
عبدالله کعبی افزود: شهروندان کشور عراق بخصوص شهروندان شهرهای مجاور از جمله استان بصره می توانند از امروز بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به مذاکره با طرف عراقی شهروندان عراقی بعد از اربعین حسینی می توانند با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند وارد و 24 ساعت در منطقه باشند.
کعبی گفت: با توجه به زیرساخت های تجاری، درمانی و گردشگری در منطقه آزاد اروند ورود شهروندان کشور عراق می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و اشتغال در شهرستان های آبادان و خرمشهر داشته باشد.
وی همچنین به راه اندازی دفتر پلیس مهاجرت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان داشت: با راه اندازی این دفتر نیروهای گذرنامه و پلیس مهاجرت در آن مستقر و خدمات به گردشگران و بازرگان در کمترین زمان ممکن در منطقه ارائه می گردد. 

 

منبع: ايرنا

کد خبر 21949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =