راه اندازي دفتر تجاری چیگل در چین و اروپا

فرزانه دانشمند از انجام فعاليتهاي تحقيقات بازار و بازاريابي توسط شوراي چيگل در چين و راه اندازي دفتر تجاری (شعبه) در اين كشور و همچنين بازديد چيگل از ۱۰۷ كشور جهان خبر داد

فرزانه دانشمند، رئیس هیئت مدیره شرکت پیک فرزانه پویان و مدیر برنامه‌های راهبردی چیگل در گفتگو با اگزيم نيوز با بیان اینکه سامانه چیگل یک مکان ـ بازار الکترونیک ایرانی بین‌المللی است که با هدف توسعه صادرات کالاها و حتی خدمات ایرانی طراحی شده است، گفت: برخی از اهداف سامانه مکان ـ بازار الکترونیک بین‌المللی ایران با نام تجاری چیگل( CHEEGEL( در ذیل استراتژی‌های سازمان توسعه تجارت ایران تعریف می‌شود. این اهداف عبارتند از ارتقاء صادرات و توسعه تجارت خارجی، ارتقاء دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی، تقویت و توسعه ظرفیت‌های تجاری در سطح کشور، تقویت تراز تجاری، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اعمال نظارت عالیه در امر توسعه تجارت خارجی و ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی منابع سازماني.

وی افزود: تأمین‌کنندگان کالای ایرانی پس از ثبت نام و تکمیل پروفایل در سامانه چیگل و دریافت تأیید اولیه، کاتالوگ کالاهای خود و نیز اطلاعاتی در خصوص میزان و توان تولید یا تأمین کالا، موجودی کالا، قیمت کالا و کلیه اطلاعات مربوط به کالا را در این سامانه ثبت می‌کنند. از طرف دیگر تأمین‌کنندگان سرویس‌های حمل داخلی و بین‌المللی و نیز تأمین‌کنندگان سرویس‌های مربوط به تشریفات قانونی صادرات، تأمین‌کنندگان سرویس‌های بسته‌بندی و حمل سنگین یا سبک و کلیه سرویس‌های مورد نیاز در زنجیره فروش داخلی و بین‌المللی کالاهای ایرانی، نیز در این سامانه ثبت نام کرده و کاتالوگ سرویس‌های خود را ثبت می‌کنند.

دانشمند تصریح کرد: مدل‌های فروش کالا بر بستر مکان ـ بازار چیگِل به سه گونه خرده‌فروشی داخلی،‌ خرده‌فروشی بین‌المللی و‌ عمده‌فروشی خارجی خواهد بود. در این مدل‌ها تمامی مراحل ثبت سفارش، پرداخت، ‌رهگیری، ثبت بازخورد و شکایت احتمالی خریدار به صورت آنلاین و بر بستر چیگل انجام خواهد شد.

به گفته وي رتبه بین المللی چیگل روز به روز در حال بهبود است. بالغ بر 8000 بازدید طی  یک هفته از 143 کشور جهان، مبین این امر است که تیم چیگل، توانسته و قطعا بیش از پیش خواهد توانست، شعار ها و چشم اندازهای ترسیم شده اش را شعوری نموده و تحقق بخشد. بازدید قابل توجه کالاهای ایرانی بر بستر چیگل از کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا و  .. قابل تامل است.

وي ادامه داد: در اين راستا چيگل نسخه ویژه و جدید (مکان بازار اینترنتی فروش کالای ایرانی در ایران و سراسر جهان) خود با قابلیت هاي شگفت انگيز را طي يك ماه گذشته منتشر كرده است. در همين حين تیم فنی پر تلاش چیگل پس از انتشار نسخه جدید به دلیل تعدد قابلیت های توسعه یافته در زیرساخت چیگل، سخت مشغول رفع مشکلات احتمالی و پایدار نمودن این نسخه مهم چیگل بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پیک فرزانه پویان اضافه كرد: بدين ترتيب تيم راهبردي چيگل با شرکت در جلسات متعدد در شهرهای شیراز، اصفهان و تهران و نیز مذاکرات با همکاران بین المللی در خارج از ایران در خصوص فروش برخی کالاهای عمده علی الخصوص پسته، زعفران، شیرین بیان، سیمان، محصولات حوزه سلامت و ...، زمینه های حضور گسترده تر چیگل در بازارهای جهانی را فراهم آورده است.

دانشمند با اشاره به اينكه خط مشی چیگل استفاده از همه فرصت های تجاری است، گفت: تیم تحلیل کسب و کار چیگل غالب توان و ظرفیتش را روی توسعه در بازارهای پایدار، منطقی و دارای قواعد صحیح تجاری قرار داده است و این مسیر و استراتژی شاید تحقق اهداف تجاری اش کمی تدریجی تر و به اصطلاح آهسته تر انجام پذیرد، اما منجر به ایجاد تجارت های پایدار تر و هدفمند تری می گردد.

وي تصريح كرد: از جمله تعاملات و همکاری چیگل مي توان به حضور آن در نمايشگاه صنايع غذايي قطر و همكاري با مجموعه world business year(مجموعه بین المللی که در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران و خاورمیانه فعالیت می نماید) اشاره كرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پیک فرزانه پویان تاكيد كرد: چیگل مسیر جهانی شدن را با سرعت متناسب با اقتضائات دنیای امروز خصوصا در عرصه تجارت الکترونیک پیش می برد. راه اندازی دامنه های اینترنتی بین المللی چیگل و نیز حضور در بازارهای جهانی ضمن حضور فعالانه در تجارت الکترونیک داخلی در کشور، اصلی ترین استراتژی تجاری سال جاری چیگل است.

دانشمند ادامه داد: يكي از موفقيت هاي اخير چيگل راه اندازي دفتر تجاری (شعبه) فعالیت های چیگل در چین است. به گفته وي در واقع این فضایی است برای تامین کنندگان و تولید کنندگان ایرانی جهت دسترسی هدفمند و رسمی به بازار چین و بازارهای جهانی دیگر از طریق کشور چین.

 

 

کد خبر 21950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =