رونمايي از محصول مشترك دو شركت سرو و MME

مراسم رونمایی از کاتالیست بومی سازی شده PERED توسط شرکت MME و نفت و گاز سرو با حضور مسئولان حوزه های فولاد و صنایع معدنی کشور صبح امروز برگزار شد‌

مراسم رونمایی از کاتالیست بومی سازی شده PERED از توافقبین شرکت MME و سرو به منظور افزایش بهینه تولید برخی از مواد معدنی با حضور مسئولان شرکت های مهندسی معادن و فلزات به منظور مجتمع احیا استیل فولاد بافت برگزار شد‌. امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت صنایع نفت و گاز سرو در اين مراسم گفت: در زمان تحریم فشار های بسیاری به دلیل نبود کاتاليست به ایران تحمیل شد از این رو کشور به بومی سازی این دانش پرداخت و اکنون در تولید و بهره برداری آن مشکلی نداریم.

وي ادامه داد: سال 92 برای نخستین بار بارگذاری کاتاليست بومی سازی شده را در #فولاد مبارکه اصفهان داشته ایم و هم راستا با آن این بارگذاری 14 رفرنس دیگر در این حوزه به وجود آمده است. 

کریمی وثیق افزود: حدود 25 درصد احیای مستقیم فولاد با این دانش بومی سازی شده ایرانی در حال تولید است و این فرایند مسیر اقتصاد مقاومتی را طی می کند.

به گفته مديرعامل شركت نفت و گاز سرو 25 درصد فولاد اسفنجی کشور با تولید کاتاليست توسط شرکت نفت و گاز سرو انجام می شود و این بارگزاری بعد از گذر چند سال ادامه داد و کیفیت در این سال ها استمرار داشته است.

وي اضافه كرد: 2 برنامه به مرحله اجرا رسیده و 4 طرح صنعتی دیگر با گریت بیش از 4 درصد در قالب A، B، C هم در فولاد مبارکه اصفهان در حال پیگیری است.

وی همچنین از بزرگترین بارگزاری کاتاليست نفت و گاز سرو در منطقه خبر داد و گفت: بزرگترین بارگزاری کاتاليست منطقه هم در گل گهر انجام شده و امیدواریم همچون طرحی که در فولاد مبارکه اصفهان داشتیم خروجی خوبی را ثمر دهد.

وی در پایان سخنان خود گفت: پایان سال میلادی جاری انتظار دست یابی به تولید کاتاليست بومی سازی شده حدود 35 درصد برسد و تا پایان سال 2020 میلادی به تولید بیش از 85 درصد می رسیم.

ﺣﺴﯿﻦ ﻋﺰﯾﺰ ﻃﺎﺋﻤﻪ، ﻣﺪﯾﺮ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺷﺮﮐﺖ MME در مراسم رونمايي از کاتالیست بومی سازی شده PERED گفت: فرایند " پرد " از کاتاليست بومی سازی شده بر می آید که کاربرد آن بهینه سازی #محصول_آهن_اسفنجی است و این دانش به کاهش هزینه ها می انجامد.

وي ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان، گلگهر، فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین مگامادول احیای مستقیم در منطقه از این فناوری بومی سازی شده استفاده کرده اند.

 

کد خبر 22049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =