امضای موافقنامه بانکی بین ایران و بانک توسعه و تجارت اکو

موافقتنامه بانکی بین ایران و بانک توسعه و تجارت سازمان همکاری های اقتصادی اکو با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی کشورمان، روز دوشنبه در آنکارا امضا شد

موافقتنامه بانکی بین ایران و بانک توسعه و تجارت سازمان همکاری های اقتصادی اکو با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی کشورمان، روز دوشنبه در آنکارا امضا شد. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از ايرنا، این موافقنامه بانکی را حسین یعقوبی میاب مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و برهان‌الدین آکتاش معاون بانک توسعه و تجارت سازمان همکاریهای اقتصادی اکو امضا کردند. 
این موافقتنامه، شرایط و ضوابط فعالیت دفتر نمایندگی بانک اکو در قلمرو جمهوری اسلامی ایران را تعیین می کند. پیشتر موافقتنامه‌های مشابهی بین بانک اکو و دولت ترکیه به عنوان میزبان دفتر مرکزی بانک توسعه و تجارت اکو و دولت پاکستان به عنوان میزبان دفتر نمایندگی بانک اکو در کراچی منعقد شده بود. اجازه امضای این موافقتنامه پیشتر به موجب مصوبه هیات دولت، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی داده شده بود. 
به موجب مصوبه هیات وزیران، لازم است مراحل تصویب و اجرای این موافقتنامه ظرف حداکثر سه سال طی شود. 
این موافقتنامه پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجرا خواهد شد. 
امضای این موافقتنامه امکان گسترش فعالیتهای بانک اکو در ایران را به دنبال خواهد داشت.
امید می رود با اجرای این موافقتنامه، امکان حضور موثرتر بانک اکو در اعطای تسهیلات مالی به بانکهای ایرانی و اعطای فایننس به پروژه‌های توسعه‌ای در ایران فراهم شود. 
بانک اکو همچنین می تواند با فراهم آوردن زیرساخت‌های مالی ضروری، نقش موثری در گسترش بازرگانی بین اعضای سازمان همکاریهای اقتصادی اکو داشته باشد.

کد خبر 22103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =