تسهیل تجاری تهران-ایروان

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران با هاراطونیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران با هاراطونیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش اگزيم نيوز، در این دیدار توافقنامه های دو طرف ازجمله موافقت‌نامه "استفاده مشترک از دروازه مشترک مرزی نوردوز- مغری" بررسی شد و طرف ارمنی آمادگی خود را برای تبادل الکترونیک اطلاعات گمرکی اعلام کرد. 
کمیته درآمد کشوری در ارمنستان مسئولیت گمرک، امور مالیاتی و خزانه داری را بر عهده دارد.
در این دیدار فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران، توسعه مبادلات تجاری دو کشور را سیاست اصولی ایران برشمرد و تسهیل تشریفات گمرکی را مهم دانست.
عسگری با بیان اینکه گمرک ایران برای دومین بار متوالی رتبه اول مبارزه با مواد مخدر را از طرف سازمان جهانی گمرک کسب کرده است ، آمادگی دفتر جرائم سازمان یافته گمرک ایران را برای ارتباط مستقیم با گمرک ارمنستان و همکاری در این زمینه اعلام کرد. 
هاراطونیان نیز کسب رتبه اول گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم در مبارزه با قاچاق کالا در دنیا را ارزشمند دانست و پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، انعقاد موافقت‌نامه تعرفه ترجیحی و کاهش نرخ تعرفه کالاهای دو کشور را از راهکارهای مؤثر برای تسهیل تجاری اعلام کرد.
در ادامه طرف ارمنی آمادگی کشورش برای تأمین چهار دستگاه ایکس‌ری کانتینری را برای استقرار در گمرک ایران اعلام کرد و همچنین خواستار همکاری بیشتر در مبارزه با مواد مخدر شد.
هاراطونیان همچنین از افتتاح منطقه آزاد مغری در ماه آینده میلادی در مرز با ایران خبر داد و از همه فعالان اقتصادی ایرانی خواست از این فرصت استثنایی برای دستیابی به بازار 180 میلیون نفری منطقه اقتصادی اوراسیا استفاده کنند.
در پایان این دیدار نیز رئیس کارگروه درآمد کشوری ارمنستان از فرود عسگری برای سفر به ایروان در آینده بسیار نزدیک و امضای دو سند همکاری "پروتکل تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی" و "تفاهم‌نامه ترانزیتی" میان دو کشور دعوت کرد.

کد خبر 22124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =