فاز جديد صادرات پتروشيمي

مرضيه شاهدايي از تصمیم شرکت‌های تولید متانول ایران برای تاسیس کنسرسیوم یا اتحادیه مشترک صادرات متانول خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از  صدا و سیما، مرضیه شاهدایی امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش تولید کنندگان متانول ایران گفت: این کنسرسیوم به همت شرکت‌های خصوصی تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شرکت های تولیدکننده متانول در سطح صنایع پتروشیمی کشور این تصمیم را گرفتند، گفت: ظرفیت تولید متانول ایران حدود 5.5 میلیون تن در سال است که با بهره برداری از چند طرح جدید شامل پتروشیمی مرجان، کاوه و بوشهر تا سال اینده از 10 میلیون تن در سال عبور می کند.
معاون وزیر نفت پیش بینی کرد ظرفیت تولید متانول تا 2020 به بیش از 17 میلیون تن افزایش یابد و ایران بزودی به یکی از بزرگ ترین کشورهای تولید کننده و صادرکننده متانول تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: صادرات یکپارچه محصولات مختلف پتروشیمی و پلیمری علاوه بر کاهش هزینه ها کمک می کند شرکت های پتروشیمی با هم افزایی بتوانند ضمن جلوگیری از موازی کاری و رقابت در بازارهای پتروشیمی سودآوری بیشتری هم داشته باشند.
شاهدایی با بیان اینکه مطالعاتی با استادان دانشگاه های معتبر کشور به منظور صادرات یکپارچه محصولات پتروشیمی انجام شده است ، گفت: همزمان با تکمیل این مطالعات، امروز در حاشیه سمینار تولید کنندگان متانول ایران، شرکت های تولیدکننده متانول برای تاسیس کنسرسیوم یا اتحادیه صادرات یکپارچه متانول به توافق رسیدند.
وی گفت: فعالیت یکپارچه هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی برای صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری علاوه بر اینکه می تواند به هماهنگی تولیدکنندگان در تعیین کف قیمت منجر شود، سبب افزایش سودآوری، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بازرگانی، بازاریابی و صادرات در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهد شد.
شاهدایی با اشاره به حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این تصمیم تاکید کرد: یکپارچگی شرکت های ایرانی به تاثیرگذاری بیشتر در بازارهای جهانی متانول کمک خواهد کرد.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد : امیدواریم در آینده این هماهنگی در میان تولید کنندگان سایر محصولات پتروشیمی و پلیمری همچون اوره، آمونیاک، پلی اتیلن ها و ... هم اتفاق بیفتد.

کد خبر 22188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =